۲ هزار کودک از نابینایی و ناشنوایی در بهزیستی خراسان رضوی نجات یافتند

به گزارش خبرنگار رکنا ، غلامحسین دلبری با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی برای مسئولان این مراکز برگزار شده گفت: برای مراکزی که در غربالگری تابلوخوانی بینایی مشارکت دارند چارت E خریداری شده و با حضوری شدن مراکز آموزشی از جمله مهد‌های کودک، مراکز غربالگری نیز فعال شده‌اند.

او افزود: در مراکزی که غربال را با دستگاه‌های پلاس اپتیک انجام می‌دهند نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و این مراکز آماده‌ی اجرای طرح هستند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: مراکز بهداشت، مهد‌های کودک و مراکز مثبت زندگی در این طرح همکاری دارند و هماهنگی‌های لازم با بهداشت استان و آموزش و پرورش برای اجرای طرح انجام شده است.

دلبری بیان کرد: برنامه پیشگیری از آمبلیوپی که بیش از ده سال است در استان خراسان رضوی اجرا می‌شود تا کنون ده‌ها کودک را از نابینایی و کم‌بینایی نجات داده است.

او پیشگیری را تنها راه کاهش معلولیت دانست و تصریح کرد: بهزیستی خراسان رضوی دو برنامه پیشگیری از آمبلیوپی و غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان را از سال‌ها پیش در دستور کار گذاشته و بر اساس آمار قابل استناد دست کم ۲ هزار کودک در دهه گذشته از نابینایی، کم‌بینایی، ناشنوایی و کم‌شنوایی نجات پیدا کرده‌اند.

کدخبر: 740956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟