تسهیل‌گری سرمایه‌گذاری در سقز اولویت اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی کردستان است

.

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج_ سقز، محمدعظیم ملک در نشست با اعضای شورای شهر و شهردار سقز، رئیس امور مالیاتی شهرستان، رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی سقز و جمعی از مدیران شهرداری با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهر۸ سقز در حوزه‌های مختلف برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، بیان کرد: با آغوشی باز از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌شود و این نهاد تسهیلگری‌های لازم را در تمامی ابعاد فراهم خواهد کرد تا بتوان توسعه این شهر تاریخی را سرعت بخشید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان با بیان اینکه شهرداری سقز پیش امکان‌سنجی طرح و پروژها را مطابق با آیتم‌ها و استانداردهای لازم و با نظر مشاوران کارآمد تهیه نماید، گفت: این نهاد ضمن اطلاع‌رسانی و درج آن در وب سایت سازمان، فرصت های سرمایه‌گذاری شهرداری را به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی و این می تواند فرصت مناسبی برای جذب مشارکت بخش خصوصی باشد.

وی گفت: رایزنی و آشنا کردن مدیران و مسئولان کشوری با پتانسیل های شهری سقز و برجسته سازی آن در سطح ملی قطعا در میان مدت و بلند مدت تاثیرات مثبتی به جا خواهد گذاشت.

ملک همچنین قول مساعد جهت کمک و تسهیلگری برای تهاتر بدهی ادارات به شهرداری سقز داد و گفت: تسهیلگری سرمایه‌گذاری در سقز اولویت اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی کردستان است.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان سقز هم در این نشست با اشاره به تعامل دوسویه و مناسب با شهرداری گفت: هر چقدر سهم عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سطح شهرستان و استان بیشتر باشد، سهم بیشتری به شهرداری تعلق خواهد گرفت و باید در این راستا شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی را برای ثبت آن در شهرستان و داخل استان تشویق کرد.

محمد بهرام‌پوری افزود: عوارضی که از مودیان وصول می گردد، صرف توسعه زیرساخت‌ها، ارتقای خدمات و امور عمرانی شهر و روستا خواهد شد و در این راستا لازم است شهرداری‌ها نیز کمک نمایند تا آگاه‌سازی لازم انجام و اعتماد شهروندان نیز جلب شود.

در این نشست شهردار سقز هم با تقدیر از حسن نیت مدیرکل امور اقتصادی استان کردستان و هیئت همراه و رئیس امور مالیاتی شهرستان، اذعان داشت: مدیریت شهری سقز برای جبران عقب‌ماندگی‌ها، قرار گرفتن در مسیر توسعه و اجرای طرح و پروژه‌ها در شرایط کنونی، نیازمند حمایت تمامی سازمان ها و نهادهای دولتی می باشد.

ارسطو گویلی خواستار کمک و تسهیلگری اداره کل امور اقتصادی و دارایی در خصوص تهاتر بدهی ادارات و سازمان ها به شهرداری، آسانکاری برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و همچنین اداره کل امور مالیاتی در خصوص اختصاص سهم بیشتر ارزش افزوده به شهرداری سقز شد.

وی ادامه داد: امروز شهرداری سقز با تمام توان و بهره‌مندی از همکاران توانمد در جهت اتمام پروژه ها و کمک به عمران و آبادانی شهر تلاش می کند.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 739207 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟