اولین پُل شیشه‌ای  در روستای "قینرجه" تکاب احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار رکنا در ارومیه ،جلیل جباری  در جریان بازدید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری تکاب با اشاره به وجود آثار متعدد طبیعی در روستای قینرجه تکاب از جمله آبشار و چشمه‌های آب‌گرم افزود: طرح جامع گردشگری روستای قینرجه در حال تهیه و تدوین است و تا یک هفته آینده موافقت اصولی احداث پُل شیشه‌ای در محدوده مناطق گردشگری این روستا صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه روستای قینرجه تکاب مستعد رونق گردشگری طبیعی است اظهار داشت: امور مربوط به مشاوره اجرای این طرح در بازه زمانی کوتاه انجام و تا میزان ۸۰ درصد منابع مالی اجرای آن از صندوق توسعه ملّی پرداخت خواهد شد که اجرای آن صنعت گردشگری طبیعی تکاب را متحول می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی ادامه داد: به‌طور جدی به‌دنبال راه‌اندازی امکانات و تاسیسات مدرن گردشگری در روستای قینرجه از جمله مجتمع آب درمانی و پُل شیشه‌ای هستیم و برای تحقق و تسریع در اجرای آن از سرمایه گذاران و فعالان بخش اقتصادی حوزه گردشگری استقبال و حمایت می‌کنیم.

جباری با بیان اینکه تقویت مسیر گردشگری جاذبه های طبیعی تکاب در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی قرار دارد، اضافه‌ کرد: برای توسعه گردشگری در این منطقه، اجازه هیچ‌گونه مداخله غیراصولی و ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای قینرجه را نخواهیم ‌داد و به‌دنبال بهبود زیرساخت‌های گردشگری این روستای هدف گردشگری هستیم.

وی با اشاره به اینکه تکاب بیشترین آثار طبیعی ثبت ملی در آذربایجان‌غربی را دارد بیان‌ کرد: برای توسعه اکوتوریسم و طبیعت گردی در تکاب برنامه جدی و عملیاتی داریم اما فقط با نگاه دولتی نمی‌توان در این حوزه موفق شد بلکه برای توسعه و رونق گردشگری به‌ویژه در این شهرستان باید جوامع محلی، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی نیز همراهی و مشارکت کنند.

جباری با بیان اینکه تکاب مستعد رشد و توسعه گردشگری طبیعی است، افزود: گردشگری طبیعی در کنار اماکن تاریخی و باستانی مکمل توسعه و رونق صنعت گردشگری در تکاب محسوب می‌شود از این رو برای تحقق اهداف این برنامه‌ها به حضور فعال سرمایه گذاران نیازمندیم.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 738870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟