تست کرونا چند دانش‌آموز و معلم مهریزی مثبت شد

به گزارش رکنا؛مثبت شدن تست کرونای چند دانش‌آموز و معلم مهریزی موجی از نگرانی در بین خانواده‌ها ایجاد کرده و اکنون شرایط به نحوی است که همان بلاتکلیفی آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس، در والدین برای فرستادن فرزندان خود به مدرسه نیز به وجود آمده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، از همان مهرماه اعلام کرد که دانش آموزان ابتدایی از اول آذرماه می‌توانند در مدارس حضور پیدا کنند اما حضور زودهنگام دانش آموزان مهریزی در مدارس، شرایطی فراهم آورده که والدین متقاضی تداوم کلاس‌های آنلاین هستند.

هرچند آموزش‌های آنلاین خانواده‌ها را به شدت درگیر تحصیل دانش آموزان کرده اما با این وجود، سلامتی آنها برای والدین از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در شهر قرمز مهریز تصمیمی بر تعطیلی موقت مدارس نیست

در حالی که مهریز اکنون از شهرستان‌های قرمز به لحاظ شرایط کرونایی به شمار می‌رود، اما همچنان تصمیمی بر تعطیلی موقت مدارس مهریز نیست.

سرپرست شبکه بهداشت مهریز در این مورد گفت: در حال حاضر نگران وضعیت فعلی مدارس هستیم.

علیرضا پور مازار با بیان اینکه شرایط مدارس در نقاط مختلف با هم متفاوت است، افزود: در ستاد کرونای مهریز، بقیه مسئولان شهرستان با شبکه بهداشت هم عقیده نیستند.

پور مازار با اشاره به اینکه در اکثر مدارس شهرستان مهریز به رعایت دستور العمل های بهداشتی کم توجهی می‌شود، ادامه داد: شرایط مناسب برای رعایت پروتکل‌های ممانعت از حضور کارکنان و دانش آموزان مشکوک به کرونا، رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن صحیح باید اجرایی شود.

نگرانی از بازگشایی بی‌برنامه مدارس یا جنجال رسانه‌ای!

وی بیان کرد: ثبت شدن تست کرونا در دانش آموزان و معلمان موضوع جدیدی نیست و از اول مهر به صورت مستمر از سوی شبکه بهداست پیگیری می‌شود و اکنون پرداختن به آن، جنجال رسانه‌ای است.

پورمازار افزود: علاوه بر مراقبت جسمی باید به مراقب سلامت روان همشهریان در فضای مجازی نیز باشیم.

سرپرست شبکه بهداشت مهریز بیان کرد: واکسیناسیون فقط در ۴۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند که ۶۰ درصد بقیه را باید با رعایت پروتکل‌ها تأمین شود.

مسئولان شبکه بهداشت از یک سو از بازگشایی مدارس ابراز نگرانی می‌کنند از سوی دیگر رسانه‌ای شدن ابتلای دانش آموزان و معلمان را جنجال رسانه‌ای می‌دانند.

لزوم هماهنگی آموزش و پرورش و شبکه بهداشت برای رعایت پروتکل‌ها در مدارس

چندگانگی‌های که در ستاد کرونا، آموزش و پرورش و شبکه بهداشت وجود دارد، نگرانی‌های والدین را به ویِژه در شهرستان قرمز مهریز دو چندان می‌کند.

والدین انتظار دارند حداقل هماهنگی لازم میان آموزش و پرورش و شبکه بهداشت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و تاکید بر الزامی بودن رعایت این موارد وجود داشته باشد.

یزد/سمیه گلابگیریان

 

 

کدخبر: 738852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟