داوطلبان هلال احمر میبد روزانه به ۳۰۰ نفر واکسن کووید ۱۹ تزریق می کنند

به گزارش رکنا؛ عصر روز دوشنبه روابط عمومی این جمعیت، کمال بنا افزود: از شروع فعالیت مرکز یادشده از مهرماه تاکنون ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر علیه کرونا واکسینه شده اند که از این تعداد، ۶ هزار و ۶۰۰ نفر مرد و ۶ هزار و ۸۰۰ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه مرکز شهید چمران میبد دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا بعداز مرکز استان با مدیریت جمعیت هلال احمر است، یادآور شد: این مجموعه در راستای تحقق اهداف و شعارهای بنیادین« حمایت از زندگی و سلامت انسان ها» و« تلاش برای تسکین آلام بشری» و رفاه حال شهروندان باهمکاری فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، دانشگاه میبد، سپاه و تربیت بدنی به راه اندازی این مرکز اقدام کرد.

این مسئول در ادامه از همکاری ۳۰ ‌نفر نیروی داوطلب در برنامه واکسیناسیون با جمعیت هلال احمر میبد خبرداد و افزود: نیروهای مرکز واکسیناسیون شهید چمران میبد از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲ و از ساعت ۱۶ تا ۱۹ آماده تزریق واکسین کرونا به شهروندان میبدی هستند.

اولین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا ۲۴ تیر ۱۴۰۰ در مصلای آیت الله اعرافی میبد دایر شد و هم اکنون نیز فعال است.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

***  تعرفه تلفن ثابت ۱۸ سال تغییر نکرد

مدیر مخابرات منطقه یزد یکی از دلایل تغییر تعرفه های مخابراتی را  تغییر نکردن ۱۸ سال تعرفه تلفن ثابت ذکر کرد و گفت:  به رغم افزایش هزینه های جاری و سرمایه ای شرکت مخابرات ایران و همچنین با توجه به اینکه بخش عمده کارها برای نگهداری از خطوط مخابراتی برون سپاری شد هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت در حال حاضر توجیه اقتصادی ندارد..

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی مخابرات منطقه یزد، محمد رضا زارع با اظهار امیدواری از اصلاح تعرفه‌ها خاطرنشان کرد: افزایش هزینه‌های توسعه به علت وابستگی به نرخ ارز باعث شد طرح‌های توسعه ای زیرساخت‌های ارتباطی کشور به کندی انجام شود و در چنین شرایطی آنچه می‌ تواند این اپراتور را نجات دهد، افزایش منطقی و عادلانه تعرفه‌ها بعد از سال‌ها رکود است.

وی با اشاره به حمایت نهادهای تاثیرگذار از جمله شورای رقابت از مخابرات اظهارکرد: اجرای فرآیند اصلاح تعرفه ها گسترش زیرساخت های مخابراتی استان را امکان پذیر می کند و به روند آن سرعت بیشتری می بخشد

وی  با تاکید ‌بر نیاز همگانی به صنعت ارتباطات و مخابرات یادآور شد: در شرایط کنونی بسیاری از صنایع به مخابرات و ارتباطات وابستگی دارد و اگر چرخ این صنعت در استان نچرخد شرکت های وابسته نیز با مشکل جدی روبرو می‌شود.

زراع با بیان اینکه یک خط تلفن ثابت با دریافت  ۲۰۰هزار تومان به متقاضیان واگذار می‌شود  افزود: در حالیکه برای مخابرات ۱.۵ تا سه میلیون تومان هزینه دارد.

وی میانگین دریافتی از مشترکان را حدود پنج هزار تومان ذکر کرد و یادآور شد: این هزینه‌ها مخابرات را به سمت زیان دهی سوق داد.

۵۳۷ هزار و ۵۴۲ شماره تلفن ثابت در استان یزد مشعول کار است که از این لحاظ با ضریب نفوذ ۴۳.۷ درصد در رتبه چهارم کشور و یک میلیون و ۶۱۲ هزار شماره تلفن همراه در استان فعال است که از این لحاظ با ضریب نفوذ ۱۳۰ درصد ، در رتبه سوم ملی قرار دارد.

استان یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد آن در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها، آبادی ها و مناطق عشایری ابرکوه و خاتم زندگی می کنند.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 738499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟