قدر سایه ها را باید دانست

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، این روزها بسیاری از کودکان آرزوی بزرگ شدن دارند، همانند نسل گذشته که در سر رویای بزرگ شدن داشت و بعد از رسیدن به رویای خود، آرزوی بازگشت به دوران شیرین کودکی.

اخیرا دست نوشته ای به رکنا رسیده مربوط به "مرحوم محمدعلی تدینی راد"، که در قلم و نوشتن، متن های بسیار زیبایی را نوشته اند. در متن این دست نوشته آمده است:

بزرگ باش، زود بزرگ نشو. می دانی یعنی چه؟  بعضی ها را می بینی با کوچکترین مشکل و یا افتادن در سرازیری  عنان از کف می دهند از مسیر خارج.می شوند ،می شکنند و خرد می شوند. 

این مشکلی است بزرگ چون آنها بزرگ نشده اند. 

بعضی خودشان را می گیرند و یک سرو گردن بالاتر از دیگران می بینند. اینها هم زود بزرگ شده اند. 

بزرگی به سن و سال و پست و مقام و پول و خانه و اسم و رسم نیست. 

باید معرفت داشته باشی ،بدانی حق و ناحق چیست ،حلال و حرام کدام است و درست و غلط کجاست. بدانی سفید یک رنگ دلرباست و سیاه یک رنگ زیبا و سیاه و سفید در کنار هم می شوند دلربای زیبا. 

اگر زود بزرگ شوی ،یعنی قدر سایه ها را نفهمیده ای چون آنها تصویری از نور را منعکس می کنند. 

یعنی می فهمی بعضی حرف ها را باید شنید و بعضی حرف ها را اصلا نشنوی بهتر است. 

زود بزرگ شدن یعنی بعضی وقت ها دیده را بستن و حرمت نگه داشتن و گاهی نیز دیده را گشودن و چیزهای کوچک را بزرگ دیدن. 

اینجاست که باید بگوییم شاید لازم باشد بعضی وقت ها از کاه هم کوه بسازیم. کار خوب دیگران ،اخلاق خوب شان ،معرفت و دوستی و محبت و.مرام و انسانیت شان را باید زیاد و بزرگ دید و این یعنی بزرگ بودن. یعنی بدانی وقتی می گویی «ایاک نعبدو و ایاک نستعین»چه قدر به معنا و مفهوم زندگی پی برده ای. یعنی بدانی چه چیزهایی را باید بدانی و داشتن آنچه که لازم است بدانی را قدر بشناسی. 

مرد بزرگ، مردان خدایند. کنارشان که بنشینی قوت قلب می گیری . به تو اعتماد و اطمینان می بخشندکه اگر کار ها را به خدا بسپاری خودش کارسازت می شود و خودش می داند به نیت پاک تو و حرکت و تلاش و.زحمت تو برای داشتن یک زندگی پاک و.سالم چه قدر برکت و عزت بدهد و آن موقع است که می شوی بزرگمرد.

به عکس خودت نگاه کن، حسرت چه را از سال های گذشته عمرت می خوری که چه بودی و چه شدی را نخور. 

نگاه کن ببین چه بودی و چه باید می شدی. 

از خدا بخواه که الهی تو بزرگی، ما را هدایت کن به بزرگی تا بزرگی ات را درک کنیم و بزرگ باشیم و بزرگ بمانیم."

کدخبر: 737762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟