آمادگی ۱۶۰ درمانگاه عمومی برای مدیریت موج جدید کرونا در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، ایوب توکلیان با اشاره به اینکه در کمیته درمان ستاد اجرایی مدیریت بیماری کرونا برای مدیریت بیماران کرونایی در موج بعدی تصمیماتی اتخاذ شده است تا بیماران براساس سطح‌بندی نظام ارجاع برای درمان مراجعه کنند، افزود: بررسی‌های کارشناسی برای شناخت ظرفیت‌ بخش‌های خصوصی و دولتی انجام شده است تا از حداکثر توان و ظرفیت بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی برای ارایه خدمت به بیماران بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: تخت‌های بیمارستانی مناسب بیماران کرونایی شناسایی و پلاک‌دار شده است تا مشخص شود در هر بخش چه تعداد تخت ویژه بیماران کرونایی موجود است و اطلاعات تخت در سامانه HIS ثبت شده است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مرحله بعدی نیز مراکز سطح ۲ قرار دارند که ۱۹ مرکز با پزشک متخصص و آزمایشگاه پیشرفته برای خدمت‌رسانی به بیماران آماده هستند.

دکتر توکلیان با بیان اینکه کلینیک‌های تنفسی در بیمارستان‌های قائم(عج)، امام رضا(ع) و شهید هاشمی‌نژاد برای بیماران راه‌اندازی شده تا بیمارانی که نیاز به خدمات سرپایی دارند وارد بخش بستری و اورژانس بیمارستان نشوند، افزود: هماهنگی با آزمایشگاه‌ها و درمانگاه‌ها برای انجام تست سریع و پی سی آر برای تشخیص کرونا انجام شده است و علاوه بر این پروتکل‌های تشخیصی و درمانی کرونا به صورت واحد ابلاغ شده است تا وحدت رویه در روند درمان حفظ شود.

وی ادامه داد: همچنین نشست‌هایی با مدیران بیمارستان‌های خصوصی انجام شده تا تفاهم‌نامه‌هایی در خصوص خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ منعقد شود.

کدخبر: 737729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟