روزانه تست کرونای ۱۵۰ نفر در مشهد مثبت می شود

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، محمدحسن درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پس از پایان موج پنجم بحران کرونا دغدغه‌های ورود به موج ششم این بحران را داشتیم و دغدغه ما در این خصوص در صورتی برطرف می‌شد که بالای ۸۵ درصد گروه هدف بالای ۱۲ سال هر ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کنند که متأسفانه نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه در کنار آن تجمعات، محافل و مجالس شادی و غم را هم برگزار می‌شد.

او با بیان اینکه متأسفانه در میزان مراجعات سرپایی روزانه به مراکز منتخب کرونا روند صعودی همراه با رشد ۲۰ درصدی را شاهد بوده‌ایم، افزود: میزان مراجعات روزانه به مراکز منتخب کرونا در حال حاضر بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ نفر است که از این تعداد نزدیک به حدود ۱۵۰ نفر و بین ۱۰ تا ۱۲ درصد مجموع مراجعات روزانه پاسخ تستشان مثبت است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از مجموع موارد مثبت ۱۵ درصد علائمشان تشدید می‌شود و نیازمند بستری در بیمارستان هستند و عده‌ای تحت مراقبت ویژه قرار می‌گیرند، ادامه داد: بالای ۷۰ درصد بیماری کرونا بدون علامت بوده که از آن‌ها به عنوان فرد ناقل نام برده می‌شود و تردد این افراد در مکان‌های مختلف و تماس‌هایی که با دیگران دارند هم خطرناک بوده و موجب ابتلای آنان می‌شود.

درخشان بیان کرد: در فصل سرد سال همزمانی کرونا و آنفلوانزا نیز رخ می‌دهد و علائم این بیماری‌ها مشترک است و به سادگی قابل تشخیص نیست مگر آنکه تست PCR و آزمایش مولکولی آنفلوانزا انجام شود. زمانی خیالمان راحت است که واکسیناسیون به درصد مطلوب برسد و درصد ابتلا، بستری و فوتی کاهش یابد.

او تصریح کرد: تزریق انواع واکسن‌ها، به ویژه واکسن‌های ویروسی، بهتر است که با فاصله ۲ تا چهار هفته‌ای باشد و از آنجایی که هر ۲ واکسن کرونا و آنفولانزا از نوع واکسن‌های ویروسی است، توصیه اکید ما این است که فاصله زمانی ذکر شده مد نظر قرار گیرد.

توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و توصیه ما در خصوص هر نوع تصمیم‌گیری در این حوزه تأیید تمام موارد ذکر شده در کد ۰۶ است تا مشکلی برای مدیران، معاونان، معلمان، دانش‌آموزان و دیگر کسانی که در محیط مدرسه حضور و رفت‌وآمد دارند، به وجود نیاید.

کدخبر: 737289 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟