نباید اجازه بدهیم مسائل فرهنگی به حاشیه رانده شود

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ سید حامد عاملی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهدای بزرگوار ما از تمام وجودشان و هستی‌شان در راه هدفشان گذشتند و این یک درس، باور و نشان دهنده‌ی مقامی است که ما باید تلاشمان این باشد که با استفاده از این مسیری که الگو‌های ما و مصادیق بارزی که در تاریخ مکتب ما پیروان آقا اباعبدالله‌الحسین داشتند تاثیرگذار باشیم.

وی افزود: قطعاً می‌توانیم با استفاده از یاد و خاطره شهدا در مسیر زندگی مردمان و سرنوشت جامعه‌مان با کمک برنامه‌های فرهنگی تاثیر بسیار مهمی در تربیت و تعلیم نیرو‌های نسل جوان داشته باشیم.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه فرهنگ اساس پایه و ریشه حیات یک انسان است، تصریح کرد: باور‌های فرهنگی سرنوشت یک انسان، یک ملت و یک جامعه را تغییر می‌دهد لذا توجه به مسائل فرهنگی در حیات فردی و اجتماعی و سیاسی یک جامعه بسیار اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم باور‌های انسان‌ها را تحت تاثیر قرار بدیم قطعاً سرنوشت ملت‌ها و جوامع را تحت تاثیر قرار داده‌ایم.

عاملی با بیان اینکه مسائل فرهنگی نباید به حاشیه رانده شود، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در جامعه ما مسائل و مشکلات مختلف به خصوص در حوزه اقتصادی مطرح است، اما نباید اجازه بدهیم بحث‌ها و مسائل فرهنگی به حاشیه رانده شود.

وی ادامه داد: حتماً باید توجه ویژه به مسائل فرهنگی به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت داشته باشیم؛ لذا توجه به یاد شهدا یکی از این مسائل مهمی است که در باور انسان‌ها تاثیری عمیقی می‌گذارد.

 

کدخبر: 737217 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟