بخش خصوصی تنها راه گذر کشور از شرایط اقتصادی فعلی است

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ جمعی از سرمایه گذاران و تجار اردبیلی مقیم تهران با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل دیدار کردند.

این سرمایه گذاران با ثبت شرکت "آبادگران توسعه سبلان" در بخش‌های مختلف تولیدی، گردشگری و زیرساخت استان سرمایه گذاری خواهند کرد.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان بخش خصوصی را تنها راه گذر کشور از شرایط اقتصادی فعلی دانست و گفت: استان اردبیل ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه گذاری دارد و سرمایه گذاران اردبیلی می‌توانند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کنند.

آیت الله عاملی ایجاد کمربند توریستی در دامنه سبلان، ایجاد صنایع تبدیلی به خصوص در دشت مغان و جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و سرمایه گذاری در زیرساخت‌های استان مخصوصاً جاده و راه آهن را از جمله زمینه‌های سرمایه گذاری دانست.

 

استاندار اردبیل هم در این جلسه از آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای همکاری با این سرمایه گذاران خبر داد و گفت: با حضور این سرمایه گذاران مسیر توسعه استان می‌تواند هموار‌تر از قبل شود.

عاملی افزود: برای توسعه استان باید حداقل سالانه ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه به استان تزریق شود که از توان دولت خارج است و باید بخش خصوصی وارد عرصه شده و در توسعخ استان نقش آفرینی کنند.

 

کدخبر: 737060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟