استقبال سرمایه‌گذاران افغانستانی از منطقه ویژه اقتصادی قوچان

به گزارش خبرنگار رکنا از خراسان رضوی؛ امین رضا مرآتی فرماندار قوچان با اشاره به ظرفیت های بالقوه قوچان در امر سرمایه گذاری گفت: بواسطه آماده سازی زیرساخت‌ های شهرک صنعتی شماره ۲ از قبیل برق (پست فوق توزیع)، آب، گاز، منطقه ویژه اقتصادی و مرز باجگیران و دسترسی به جاده آسیایی مورد استقبال و توجه سرمایه‌گذاران کشور افغانستان واقع گردید.

مرآتی ضمن بیان توجه به سند توسعه و اولویت های سرمایه گذاری درقوچان افزود: در فرمانداری  مجوز  چندین طرح بصورت بی نام را آماده کردیم و کلیه استعلامهای پروژه ها صادر شده است که در صورت تمایل هرگروه از سرمایه‌گذاران ظرف کوتاه ترین زمان  بنام آنان انتقال می یابد و می‌توانند بدون هیچ موانعی سرمایه گذاری کنند.

فرماندار قوچان طرح های سرمایه گذاری آماده شده را برشمرد و گفت: این طرحها شامل ۲ گلخانه صنعتی ۱۰۰ هکتاری و ۵۰ هکتاری، مجتمع دامپروری ۲۰ هزار راسی دام سبک، مجتمع گردشگری و پرورش ماهی ۶۰ تنی سد تبارک و پروژه تصفیه خانه شهر قوچان می باشد که در حال حاضر قابل اجرا است.

وی افزود: پیشنهاد واگذاری بخشی از منطقه ویژه اقتصادی را داده ایم که در صورت تمایل و رایزنی با دیگر سرمایه‌ گذاران کشور افغانستان آنها نیز می‌توانند در آنجا سرمایه گذاری کنند.

مرآتی با ابراز امیدواری از بهره مندی قوچان از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی در پایان این نشست گفت: سرمایه‌گذاران کشور دوست و همسایه افغانستان که برای دومین بار میزبان آنها بودیم ضمن اعلام رضایت، از طرح‌ها و پیشنهادهای ارائه شده استقبال کردند.

کدخبر: 730299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟