تجلیل از نوآوران برتر و برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه «یزد، شهر نوآوری»

به گزارش رکنا از یزد؛ به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در این مراسم که روز دوشنبه چهارم آبان‌ماه 1400 با حضور منتخبین در مرکز فناوری اقبال برگزار شد، اسامی نوآوران برتر در دو سطح اعلام و علاوه بر گواهی خاتمه طرح و نوآور برتر، با اهدای جوایز از آن‌ها تجلیل شد.

همچنین برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه «یزد، شهر نوآوری» در دو بخش انیمیشن و فیلم کوتاه جوایز خود را دریافت نمودند.

لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد ضمن ابراز خرسندی از تشکیل چنین جمعی، از برگزیدگان خواست تا پیگیر تجاری‌ سازی طرحهای خود باشند و از حمایت‌های مادی و معنوی پارک برخوردار شوند.

شکوهی، معاون فناوری و نوآوری پارک، ضمن ارائه تصویری روشن از ادامه راه فناوری و نوآوری، از جوانان خواست در راه ایجاد کسب و کار خود بر پایه فناوری و نوآوری کوشا و امیدوار باشند.

در ادامه درخشان، مدیر عامل شرکت پارسان الکترونیک از کارگزاران مرکز نوآوری پارک، گزارش عملکرد مرکز نوآوری را ارائه کرد وگفت: در سالهای 98 و 99 به ترتیب 38 و 13 طرح به مرکز ارائه و از ۳۲ طرح دفاع شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های ترویجی مرکز در این سالها، گفت: برگزاری دوره‌ های آموزشی، حمایت از 6 تیم برای مسابقات آی‌پی‌دی دانشگاه یزد، رویداد ایده تا کارآفرینی دانش‌ آموزان جوادالائمه، وبینار آشنایی با برنامه‌ های حمایتی مرکز نوآوری، یازدهمین و دوازدهمین دوره مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش‌ آموزی، دوره آموزش هوا و فضا و شبیه‌ ساز پرواز، برگزاری دوره‌ های اتوماسیون صنعتی و پایتون، همکاری در بهسازی، رنگ آمیزی و تجهیز مرکز نوآوری و همکاری در ایجاد انبار قطعات مازاد طرحها، از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

میرجلیلی، مدیرعامل شتاب‌دهنده سرآیند افکار نو بعنوان یکی دیگر از کارگزاران مرکز نوآوری پارک ، با اشاره به آغاز کار مرکز نوآوری زیست فناوری در سال 93، گفت: این مرکز در حوزه های سلامت، دارو، محیط زیست، بیوتکنولوژی، آب، خاک و ….فعالیت می کند.

وی با اشاره به ورود 150 طرح در ۶سال اخیر، گفت: از این تعداد 80 طرح پذیرش شده و 21 طرح خاتمه یافته است.

میرجلیلی افزود: در طول دو سال فعالیت این شتابدهنده 50 طرح وارد شده و از این تعداد 20 طرح به مرحله پیش شتاب‌دهی، 7 طرح به مرحله شتاب دهی و یک طرح هم به مرحله پساشتاب‌دهی رسیده اند.

هاشمی زاده، مدیرعامل شرکت فرافر و مجری جشنواره فیلم کوتاه «یزد، شهر نوآوری» نیز ضمن ارائه فرایند برگزاری جشنواره، ابراز امیدواری کرد: در دوره های بعدی، جشنواره با شور و حال و کیفیت بالاتری برگزار شود.

گفتنی است، از 13 طرح منتخب سالهای98 و 99، سه طرح به مرحله تجاری‌ سازی رسیده و دو طرح در مرکز رشد و یک طرح در شتاب‌دهنده سرآیند افکار نو مستقر هستند.

یزد/ سمیه گلابگیریان

 

کدخبر: 737010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟