آتش غفلت بلای جان جنگل‌ها

به گزارش خبرنگار رکنا  از گرگان ، آتش‌سوزی 110مورد در عرصه‌های مرتعی و جنگلی شهرستان گرگان در سال 1400رخ داد که خوشبختانه با تدبیر به موقع نیروی های حفاظتی این اداره فقط 6هکتار مورد اسیب قرار گرفت  اما درفصل پاییز با پیامدهای خشکسالی، جنگل‌ها و مراتع به مراقبتی دو چندان نیاز داریم .

ریس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان گرگان گفت : با اجرای طرح مشارکتی اطفای حریق زمان خاموش شدن آتش در جنگل‌های به کمترزمان خودخواهد رسیده .

مقسم افزود :  با مشارکت دیده‌بان‌های اطفای حریق که از مردم عزیزساکنان حاشیه جنگل‌ها هستند آتش‌سوزی در این عرصه‌ها کاهش خواهد  یافته

وی اظهار داشت: خشکسالی و کمبود رطوبت در سطح جنگل‌های وفصل پاییز احتمال آتش سوزی در جنگل‌ها را بالا برده است.

مقسم  با اشاره به امکانات مقابله با حریق گفت: اقلامی به این شهرستان تحویل داده شد که میان تمامی نیروهای حفاظتی شهرستان‌ توزیع شد.

وی به صعب‌العبور بودن بعضی از نقاط جنگلی اشاره کرد و افزود: 3دیده‌بان حریق در سطح شهرستان با امکانات لازم آماده به کار بوده و گزارش لحظه‌ای می‌دهند.و ابراز امیدواری کرد با افزایش بودجه به تعداد این دیدبانها افزود خواهد شد .

ریس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گفت: مردم عزیزدر مناطق حاشیه‌نشین جنگل‌ها باید بیشتر رعایت کرده و توجه لازم را برای جلوگیری از ایجاد آتش سوزی داشته باشند.

گرگان /کرامتی

کدخبر: 736667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟