ارتقای سطح امنیت شبکه در حوزه زیرساخت‌ها و سرویس های اداره کل

به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین، محمدموسی شیرعلیا در جلسه ای که به مناسبت هفته پدافند با حضور مومنی رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات و با محوریت موضوع ارتقای سطح امنیت شبکه در حوزه زیرساخت‌ها و سرویس های اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد گفت: با توجه به میزان فعالیت و گستردگی اداره کل راه و شهرسازی در زمینه های مختلف از جمله معماری، شهرسازی، توسعه شبکه راه ها، بافت فرسوده، طرح اقدام ملی مسکن، ضروری است تا با به روز رسانی اطلاعات و تجهیزات، تهدید ها را به فرصت تبدیل کرده و خطرات طبیعی و غیر طبیعی را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی همچنین تاکید کرد: از جمله موارد مهم ، ارتقا سطح امنیت شبکه در حوزه زیرساخت‌ها و سرویس های اداره کل است که مستلزم اتخاذ تدابیر و برنامه های ویژه است.

وی افزود: در برنامه های عملیاتی پدافندی اداره کل تهمیداتی در نظر گرفته شده و جهت تسهیل دستیابی سازمان به اهداف خود چشم اندازی تعریف شده که شامل اهداف، آسیب شناسی وضع موجود و اقدامات لازم است.

شیرعلیا اضافه کرد: شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارزیابی تهدیدها و فرصت ها در بخش امنیت شبکه در حوزه زیرساخت‌ها و سرویس های اداره کل و سایر موارد از جمله موضوعاتی است که می تواند بسترهای کاهش جدی آسیب ها و مشکلات شود.

 

کدخبر: 736635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟