سپاه پاسداران بعنوان مشاوره و کمک فکری در عرصه‌های گوناگون حضور دارد

به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در جمع فرماندهان حوزه‌های مقاومت سازمان بسیج دانش آموزی استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانش آموزی بیان کرد: آمار شهیدان دانش آموز کشور آمار قابل توجهی است و ملت شریف ایران بیش از ۳۶ هزار شهید دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی ضمن اظهار تأسف از نادیده گرفته شدن شهید نوجوان استان قزوین گفت: کوتاهی در شناساندن آن اسطوره های دفاع مقدس به همگان از جمله نقص های ما بوده و بدون شک می‌توان ادعا کرد اگر امروز فردی از اهالی قزوین همچون شهید حسن پور در قید حیات بود قطعا یکی از فرماندهان رده بالای سپاه قدس بود زیرا که قاعده و سلوک نبرد وی همچون اسماعیل قاآنی در عصر حاضر بوده است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به حضور دانش آموزان بسیجی در دوران دفاع مقدس گفت: یکی از اسطوره‌های دفاع مقدس که هم اکنون ساکن منطقه شریف آباد استان قزوین است، در دوران جنگ تحمیلی دانش آموزی ۱۳ ساله بود که به اسارت دشمن درآمد، در آن زمان در یک روزنامه عراقی عکسی از چهره نیم رخ وی چاپ شد و هنگامیکه بعد از چندین سال از اسارت به میهن اسلامی بازگشت زمانیکه از وی دلیل برگرداندن نیمی از چهره خود در مقابل دوربین عکاسی را پرسیدند در پاسخ گفت، رغبتی نداشته و مایل نبودم دستگاه استکبار جهانی از چهره‌ام سوء‌استفاده نموده و امام خمینی(ره) را تحقیر نماید و در اذهان عمومی اینطور وانمود شود که رهبر کبیر انقلاب اسلامی سرباز پای کار جهت جنگیدن و دفاع از کشور نداشته و از یک کودک برای نبرد با دشمن بهره گرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: خواهران و برادران در حوزه‌های مقاومت باید بعنوان یک الگوی مؤمن و متعد در صحنه‌های اجتماعی حضور یافته تا مردم عزیز کشور از رفتار و کردارشان بهره‌گیرند

وی اظهارداشت: مکتب شهید سلیمانی می بایست الگوی تمامی اقشار جامعه باشد چرا که وی جهت عزل و نصب هیچ یک از نزدیکان و آشنایان و همرزمانش اقدامی نکرده و طبق عمل به وصیتنامه امام راحل(ره) در هیچ جایگاهی وارد جریانات سیاسی و انحرافی نشده است.

سردار آتانی در ادامه گفت: صرفا استفاده ابزاری از مکتب حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی و شخصی افراد کافی نبوده زیرا که به تعبیر سردار سلامی وی رخساره عملی از مقام معظم رهبری است و هرچه امام راحل و مقام معظم رهبری فرموده‌اند حاج قاسم سلیمانی عمل نموده است.

مقام ارشد نظامی استان بیان کرد: خدمت بی منت برای مردم و مدیر جهادی بودن از الزامات جامعه کنونی است و تمامی شما عزیزان در حوزه‌های مقاومت و در جایگاه مربوطه می‌بایست خود را وقف انقلاب اسلامی نموده تا فکر سرپیچی و انحراف از مسیر در ذهنتان خطور نکند زیرا مسئولی که فکر ارتکاب گناه در ذهنش متصور شود در آثار بیرونی اعمالش هدفی مشاهده نخواهد شد.

وی با اشاره به این نکته که نباید صرفا از عکس شهدا در دیوارهای شهر استفاده شود گفت: همواره در عمل نیز می‌بایست راه شهیدان را بعنوان الگو و سرمشق خود قرار داده و در ذهن هایمان رفتار و کردار شهدا نمایان گردد.

سردار آتانی با یادآوری حادثه حمله منافقین به کشور بیان کرد: در ابتدای آن حادثه تیپ انصار الحسین همدان اولین گردانی بود که در مقابل گروهک ضد انقلاب منافقین قرار گرفت و در همین راستا همسر یکی از فرماندهان آن تیپ در عبادتهای شبانه اش از خداوند متعال درخواست نمود که حاضر است همسرش در جریان آن حملات شهید شده اما اسیر نشود تا مبادا در اذهان عمومی جهان مخابره و رسانه‌ای شود که امام خمینی(ره) سرباز پای کار نداشته و تحقیر شود.

وی در ادامه تاکید کرد: هم اینک ما سپاهیان و بسیجیان نیز همانند رزمندگان دفاع مقدس می‌بایست همواره در عرصه‌های گوناگون جامعه حاضر شده و به فعالیت پرداخته و از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع نماییم و از امکانات و تجهیزات و اعتباراتی که در حیطه مسئولیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود دارد دریغ نخواهیم کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری عمر جهادی و اثر اعمال ما باید مادام‌العمر در جامعه نمایان شود.

سردار آتانی با اشاره به نظریه یکی از اساتید تاریخ تمدن ایران عرضه داشت، می‌توان اثبات نمود نه تنها در ایران و در عصر حاضر بلکه در ۵ هزار سال گذشته تاکنون تاریخ بشریت فردی همچون شهید قاسم سلیمانی را به خود ندیده و لذا میتوان دریافت که اثر عمل یک انسان تا چه اندازه تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به معضل مدرک گرایی در جامعه امروز کشور بیان کرد: مسئولان و آحاد مردم جامعه در هر سطحی از آگاهی و فهم و درکی که دارند به اقدام و عمل جهادی بپردازند کافی بوده و نیازی به کسب بی و پایه و اساس مدرک های مختلف تحصیلی نیست و لذا در چنین شرایطی موفقیت و اقتدار اطمینان حاصل خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان و همچنین سپاهیان و بسیجیان کشور نباید به میز و منصب خود وابسته بوده و هرکجا که شرایط اقتضا نمود همواره پای کار در خدمت‌رسانی برای ملت قیور ایران اسلامی تلاش نمایند زیرا که به تعبیر مقام معظم رهبری لشگر تک‌نفره، خود توانایی مقابله با تعارضات و مشکلات را خواهد داشت.

 

کدخبر: 736379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟