انقلاب ما، امتداد عاشوراست

به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین، یادواره شهدای دانش آموز به مناسبت هفته دانش آموز و با حضور سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

سردار آتانی در این مراسم ضمن گرامیداشت شهدای از صدر اسلام تا دوران انقلاب، دفاع مقدس، جبهه مقاومت و شهدای امنیت کشور بیان کرد: سیزده آبان ماه یادآور خاطرات انقلاب در دل تمام خاطرات ایام مبارزه با استکبار و تثبیت انقلاب اسلامی ایران است.

وی گفت: در سیزده آبان ماه امام راحل توسط رژیم ظالم شاهنشاهی و با هدایت و پشتیبانی آمریکا رهبر کبیر انقلاب را از وطن و مأمن خود تبعید کردند و این اولین خطای رژیم بود چرا که فهم درستی از ملت ایران و رهبری ملت نداشتند و گمان می کردند با این اقدام راه امام بی رهرو خواهد ماند اما ادامه مسیر امام راحل در تبعید به دشمنان فهماند که میان ملت و امام جدایی وجود ندارد.

سردار آتانی اظهار کرد: این ملت بزرگ، ۱۴۰۰ سال پای امامی ایستادند که او را ندیدند اما راهش را ادامه دادند چرا که ملت ایران بر سر سفره سیدالشهدا تربیت شده بود و دشمن با همان فهم نادرست که یزید رأس سیدالشهدا را به گمان پایان راه حسین(ع) بر نیزه برد، امام را تبعید کرد در حالی که شروع و مقطع جدید امت اسلامی، روز عاشورای سال ۶۱ هجری بود و شروع انقلاب ما از روز تبعید امام راحل بود.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: انقلاب ما امتداد عاشورا است. مسیر امام حتی در دورترین تبعیدگاه ها از طریق فرزندان این خاک ادامه یافت چرا که پیوند حقیقی بین امام و امت برقرار بود. لذا لازم است حوادث انقلاب و تاریخ پیشگامان انقلاب برای نسل جوان بازخوانی شود تا بدانند که در چه شرایط سختی انقلاب رو به جلو هدایت شد.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها مطمین بودند که می توانند انقلاب نوپای اسلامی را متوقف کنند تصریح کرد: دست نشانده های آمریکا در دانشگاه تهران به دنبال تحقیر ملت ایران بودند. لذا مسوولان آمریکایی را وارد دانشگاه کردند تا دانشجو و استاد ایرانی به آنها تعظیم کند اما این ملت بیدار اجازه ثبت چنین تحقیری را در تاریخ به هیچ کس نداده و نمی دهد.

سردار آتانی اضافه کرد: دانشجویان و دانش آموزان ما به دست مزدوران آمریکایی به شهادت رسیدند تا بگویند که اجازه نمی دهیم تا عربده کشان آمریکایی بر این ملت حکمرانی کنند. انقلاب پیروز شد اما آمریکا همچنان دل خوش به این است که انقلاب را متوقف نماید و یا حتی با نفوذ بر طبقات، انقلاب را منحرف کند. دانشجویان بیدار و فرزندان حقیقی امام تصمیم گرفتند سفارتخانه آمریکا را به عنوان لانه جاسوسی تسخیر نمایند. آن روز دستان ما خالی بود اما فرزندان این ملت توانستند با اقتدا به رهبر خود سفارتخانه ای را تسخیر و کارکنانش را دستگیر نمایند که در تمام دنیا حاکم بود.

فرمانده ارشد نظامی استان خاطرنشان کرد: تحقیر و شکستن همینه آمریکا کار ملت ایران است و بلافاصله امام راحل این جریان را به عنوان «انقلاب دوم» هدایت کرد. پس از این جریان دانشجویان خط امام که در تسخیر لانه جاسوسی نقش داشتند وارد عرصه جنگ شده و بسیاری از آنها همچون احمد متوسلیان، محسن رضایی، از فرماندهان ارشد عملیات های دوران دفاع مقدس بودند. امروز نیز یادواره شهدا گرامیداشت حوادث انقلاب، همچون حادثه کربلا، تذکری است که باید در مسیر حسین بن علی(ع) حرکت کنیم.

وی ادامه داد: امروز نباید در حادثه ۱۳ آبان و اتفاقات آن دوران در یکجا بمانیم بلکه باید حرکت کنیم. با نگاهی به وصیت نامه شهدا، پیام مشترک آنها این است که ما برای انقلاب و احیای اسلام جنگیده ایم. امروز نباید کسی شهدا را محدود کند چرا که شهدا و انقلابشان مرزها را در نوردیده اند و شهدا زمینه سازان ظهور ولایت عظما هستند و دانش آموزان بعنوان محور بیانیه گام دوم انقلاب باید در جریان اهداف شهدا باشند.

سردار آتانی بیان کرد: امروز در هر نقطه ای که اسلام عزیز مورد تعرض واقع شود، ما آنجا حاضریم. امام راحل مسیر خود را تعیین کرد. عده ای در خواب و در تاریخ شفاهی خود می خواهند امام به جامعه تحویل دهند اما باید بدانند هیچ کس اجازه ندارد امام را تحریف کند. امام در تمام سخنان و نوشته های خود بیان کرد که اسلام حد و مرز جغرافیایی نمی شناسد. ما شریک غم همه مظلومان عالمیم و اینها مقدمات ظهور ولایت عظما ست.

وی ادامه داد: ایران ام القری جهان اسلام است اما باید برای مقاومت آماده ظهور ولایت عظما شود و این خواسته مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از جوانان و نوجوانان است. بیانیه گام دوم را کسب تدوین کرده که خود عامل به عمل بوده و این بیانیه از جنس حرف شهداست. مقام معظم رهبری بیش از هفتاد سال از پیشقراولان این ملت و انقلاب است و در بیانیه گام دوم فرمود که راه پیش روی شما آسان تر از راه رفته است. در راه رفته ما سیم خاردار کالای راهبردی، دستان خالی و کمبود امکانات بود که سند جنگ است که با دستان خالی به این قله رسیدیم.

مقام ارشد نظامی استان در ادامه اظهار کرد: در راه پیش رو با دستان پر حرکت می کنیم و راه پیش روی امروز برای شما دانش آموزان کسب جایگاه برتر در دانش هسته ای، دانش موشکی، علم پزشکی و غیره در عرصه بین المللی است و هرجا موفق نبودیم به این دلیل است که فرهنگ شهدا در آنجا وجود نداشته است. شایسته نیست برای کشوری که توانسته با فناوری بومی ساخت موشک، با دقت ده متر عین الاسد را هدف قرار می دهد، در صنعت خودرو، وابسته باشد.

وی ادامه داد: سرعت ما برای رسیدن به قله های پیش رو باید بیشتر باشد و اسلام به ما این اقتدار را داد. دومین دستاورد شهدا، این درس مهم است که قدرت و هیمنه استکبار شکستنی است. شهدا آموختند که استکبار را می توان مثل زباله از جهان محو کرد همانند آنچه که در افغانستان، عراق، سوریه رخ داد. هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی با سامانه سوم خرداد درسی بود که شهدا به ما آموختند و این جرات را شهدا به ما دادند. جوانان باید به این اصل مهم باور داشته باشند که تاریخ خودمان را باید خودمان بنویسیم و خودمان تفسیر کنیم و اجازه ندهیم نامحرمی به حریم ما وارد شود.

 

کدخبر: 736061 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟