هشدار شبکه دامپزشکی خوشاب به مرغداران

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، محمود ترخاصی رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: با توجه به گزارش مواردی از بیماری آنگارا در تعدادی از فارم‌های پرورش طیور گوشتی شهرستان‌های اطراف، مرغداران نسبت به رعایت کامل مسائل بهداشتی، قرنطینه‌ای فارم خود اقدام و بروز هرگونه تلفات غیرمتعارف را به این شبکه جهت بررسی و نمونه برداری گزارش نمایند.

او افزود: بیماری آنگارا، بیماری با عامل ویروسی می‌باشد که در جوجه‌های گوشتی با سن ۵-۳ هفته بروز می‌نماید، و تلفات بالایی را منجر می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب ادامه داد: در حال حاضر فاقد واکسن و درمان خاصی می‌باشد و بهترین راه مقابله با این بیماری اقدامات بهداشتی پیشگیرانه است.

ترخاصی بیان کرد: خوشاب هم اکنون دارای ۲۶ واحد فعال طیور صنعتی است که از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۲۹۴ قطعه جوجه یک روزه گوشتی تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی وارد این واحد‌ها جهت پرورش شده است.

او تصریح کرد: در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌های ویروسی مانند آنگارا، انفلوانزای فوق حاد پرندگان پرورش دهندگان طیور صنعتی در اسرع وقت نسبت به فعالسازی حوضچه‌های ضدعفونی ورودی فارم و سالن‌ها اقدام کنند و، ورود و خروج کلیه افراد و وسایل نقلیه مانند خودرو‌های حامل نهاده‌ها کنترل و پس از ضدعفونی اجازه ورود به فارم را پیدا نماید.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب تاکید کرد: هرگونه تلفات، ناشی از بیماری‌ها بصورت بهداشتی دفن گردد، واکسیناسیون گله‌های طیور طبق الگوی پیشنهادی سازمان دامپزشکی پیگیری و انجام شود.

کدخبر: 735841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟