شور و شوق بازیگران پانزدهمین جشنواره تئاترخیابانی مرایون در این دوره به‌دلیل کرونا ضعیف بود

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، مالک ارسلان، بازیگر مطرح تئاتر و سینما در پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی در مریوان گفت: نمایش طوطی و بازرگان یکی از نمایش‌های این گروه است که در این دوره از جشنوارهاجرا خواهد شد.

وی افزود: در تمام دوره‌های جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از زمان منطقه‌ای تاکنون حضور داشته و هر ساله با انگیزه و هدف خاصی در این جشنواره حضور پیدا می‌کنیم.

این بازیگر تئاتر و سینما از تهران اذعان کرد: این دوره از جشنواره نسبت به سنوات گذشته آثار مطلوب و بازیگران زیاد شور و شوق نداشتند، چراکه شیوع بیماری کرونا نیز در این حوزه تأثیات منفی زیادیگذاشته، امیدواریم جشنواره تئاتر مریوان در تایم و زمان خودش برگزار و همانند گذشته به حال و روز خود بازگردد.

وی گفت: بازیگران تئاتر خیابانی باید از مهارت‌های بدنی بسیار بالایی برخوردارو با توانایی‌های جسمی خود مخاطبان را شگفت‌زده کنند اما متأسفانه اکثر بازیگرانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند،زمان کافی برای تمرین نداشته و قابلیت‌های جسمی بالایی ندارند.

ارسلان بیان کرد: موضوع نمایش ما برگرفته از داستان طوطی بازرگان مولانا با یک تم بین‌المللی است کهبا حضور 10بازیگر از استان‌های مختلف با زبان‌ها و آیین‌های مختلف کشور اجرا می‌شود.

وی از هتل و مکان اسکان و شیوه پذیرایی و خون‌گرم بودن مردم این دیار ابراز رضایت و قدردانی کرد و گفت: در این دوره به دلیل تمرین بیشتر و استراحت دو روز زودتر به مریوان آمدیم و مجبور به گرفتن محل اسکان خصوصی شدیم که متاسفانه هزینه‌ها بسیار بالا و کرایه یک شب اسکان با تهران برابری می‌کند! که این موجب از بین رفتن اعتماد و از دست دادن گردشگر خواهد شد.

این بازیگر تئاتر و سینما از تهران با یادآوری اینکهنمایش تئاتر خیابانی هرگز بدون حضور تماشاگر شکل نمی‌گیرد،تصریح کرد: خوشبختانه استقبال مردم این دیار از تئاتر بسیار خوب بوده و می‌طلبد که مسئولان از این جشنواره و مهمانان به‌عنوان یک ظرفیت بی‌بدیل در راستای درآمدزایی، توسعه و پیشرفت استفاده کنند. 

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 734655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟