اطلس فرهنگی در ایران اسلامی باید شکوفا شود

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج،  محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای که با حضور مسئولان در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم که در این ایام‌ مبارک در استان فرهنگی کردستان حضور یافته‌ام.

وی با بیان اینکه کردستان در تاریخ علم فرهنگ و ادب کشور جایگاه بی‌نظیری دارد، افزود: جایگاهی که در طول قرن و هزاره‌هایمتمادی محل تجلی فرهنگ و هنر ایرانی بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کردستانتاریخ پرغظمتی را در کارنامه خود دارد، خاطرنشان کرد:کردستاندر طول جنگ‌ تحمیلی محل تجلی ایثار و شهادت بود و این مکان فرهنگی شخصیت‌های بزرگ و کم‌نظیریرا در قرون متمادی تقدیم انقلاب کرده است.

وی عروج و تقدیم 18 هزار شهید مهاجر و بیش از 5400شهید بومی برای تثبیت انقلاب از این دیار را افتخاری بزرگ برای کردستان دانست و گفت: از همه کسانی که با افتتاح کتابخانه امام خامنه‌ای امکان توسعه فرهنگی و این اتفاق ملی را فراهم کردند، تشکر می‌کنم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکهباید فرهنگ و مکان‌های فرهنگی کشور و استان کردستانارتقا یابد، بیان داشت: این مکان فرهنگی در غرب کشور بی‌نظیر بوده و این تنها نمونه‌ای از کارهای بزرگی است که در سطح کشور انجام شده است.

وزیر ارشاد: رویکرد دولت سیزدهمتوجه به ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی سراسر کشور است‌کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای با حضور وزیر ارشاد در سنندج افتتاح شد‌

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی همه توانشان را برای برقراری عدالت فرهنگی در سراسر کشور به‌کار گرفته است،اظهار کرد: در دولت مردمی سیزدهم تمرکزدایی از تهران را انجام داده و اطلس فرهنگی در ایران اسلامی و پرافتخار که نقطه به نقطه‌اش حرف برای گفتن داشته، شکوفا شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در حوزه‌های مختلف موسیقی، دف و حرف برای گفتن دارد،خاطرنشان کرد: انجمن دف را در مرکز استان کردستان راه‌اندازی کرده و اعتبارات آن را تامینخواهیم کرد. 

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 734300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟