ضریب نفوذ گاز طبیعی در کردستان به 100 درصد می‌رسد

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، بهرام نصراللهی‌زاده ظهر امروز در شورای اداری استان کردستان و مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی در استان اظهار کرد: امروز کردستان به کارگاه عظیمی در حوزه سازندگی تبدیل شده و اقدامات بسیارخوبی در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان در زمینه اجرای پروژه‌های راه‌ روستایی در کردستان هزینه خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان افزود: اقتصاد، تولید ثروت و اشتغال از مسائل بسیار مهم در کل کشور و استان است که در طول سال‌های گذشته تمام منابع دولتی صرف ایجاد زیرساخت‌ها شده و تحولات عظیمی در این حوزه صورت گرفته که به نتیجه رسیدن راه‌‌آهن، فرودگاه و غیره از جمله این اقدامات است.

نصراللهی‌زاده خاطرنشان کرد: جدای از افتتاح جاده ترانزیتی سنندج ـ مریوان به عنوان یکی از پروژه‌های مهم استان، بیش از 170 کیلومتر از مسیرهای استان دوبانده شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

وی افزود: در حوزه گازرسانی، برق رسانی، بهداشت و سلامت اقدامات بسیار خوبی انجام شده در همه شهرستان‌ها به جز قروه، بیمارستان‌ها به روز شده و از نظر سرانه تخت بیمارستانی هم کمترین مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: امروز شرایط به گونه‌ای است که باید از زیرساخت‌های ایجاد شده برای جهش اقتصادی استان بهره بگیریم.

نصراللهی‌زاده اذعان کرد: کردستان بالاترین سطح گازرسانی در کشور دارد و به زودی ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت استان به 100 درصد می‌رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب عظیمی در حوزه توسعه راه‌های روستایی در استان انجام گرفته است، گفت: طی 7 سال اخیر یک‌ هزار کیلومتر راه روستایی در کردستان احداث و بازسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های توسعه، اشتغال و اقتصاد در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات احصا شده و امیدواریم با تلاش همه دستگاه‌ها و متولیان امر شاهد تحقق برنامه‌ها در این حوزه باشیم.

وی در ادامه به روند اجرای طرح شهید رجایی در استان گریزی زد و عنوان کرد: امسال 48 دشتگاه در این جشنواره شرکت کردند که برای معرفی دستگاه‌های برتر، ارزیابی‌هایی انجام شد و تمام تلاش ما بر این بود که با عدالت رفتار کنیم و خوداظهاری و مستندات مورد ارزیابی تیم ارزیاب قرار گرفته است.

گفتنی است؛ در مجموع شاخص امتیازات عمومی و اختصاصی با یک هزار و 856 امتیاز اداره‌کل دامپزشکی، رتبه دوم با یک‌هزار و 809 امتیاز شرکت توزیع نیروی برق استان و رتبه سوم با هزار و 775 امتیاز شرکت آب فاضلاب استان کردستان دستگاه‌های برتر استان شناخته شدند.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 733558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟