۷۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح آب‌رسانی اضطراری به همدان هزینه شد

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان همدان، منصور ستوده  از کاهش 41 درصدی بارش ها خبر داد و افزود: پیش بینی‌های هواشناسی نشان داده که بارندگی ها در نیمه دوم سال نامناسب است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان با تشریح وضعیت منابع آبی همدان گفت: برای مدیریت بحران آب با توجه به مصرف سالیانه آب شرب شهری و روستایی در استان همدان، طرح های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت را در پیش گرفته ایم.

 وی توضیح داد: در این راستا طرح آبرسانی  به ملایر از سد کلان، تصفیه خانه آب شرب ملایر، تصفیه خانه آب شرب تویسرکان، طرح انتقال آب از رودخانه های همدان مانند خاکو و دره مرادبیگ وغیره در پیش گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در طرح های کوتاه مدت نیز اقداماتی مانند شناسایی چاه های کشاورزی نزدیک خطوط انتقال آب شرب انجام شده است مطرح کرد: علاوه بر این اقدام، کارشناسی و صدور مجوز حفر چاه های جدید در مناطق دارای پتانسیل وغیره در پیش گرفته شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: هدایت آب رودخانه ابرو و ارزانفود به دریاچه سد اکباتان و آبرسانی از رودخانه عباس آباد به تصفیه خانه عباس آباد،  از دیگر اقدامات در راستای تامین آب همدان است.

وی درباره وضعیت سدهای استان همدان بیان کرد: ساخت سد خرمرودبا پیشرفت 45 درصدی و  سامانه انتقال آب شرب شهر ملایر نیز با 87 درصد پیشرفت همراه بوده است. 

ستوده گفت:  طرح اضطراری آبرسانی به همدان نیز به سبب طولانی بودن روند آب‌رسانی از تالوار در پیش گرفته شده و برای اجرای آن  نزدیک به 700 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اعلام اینکه این روند پیش از موعد مقرر در مردادماه اجرایی و 150 تا 200 لیتر در ثانیه اب را تامین میکند، مطرح کرد: پیش روی طرح انتقال آب از سدهای تالوار و قوچم به همدان با چالش هایی روبرو بوده است که امیدواریم این موارد حل و روند کار تسریع یابد.

 

کدخبر: 732564 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟