افزایش ورودی پرونده به محاکم بخاطر نبود نظم در بخش معاملات

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، بهادر اسدی گفت: علی رغم الزامی بودن ثبت رسمی، بسیاری از معاملات در بنگاه‌های املاک به صورت عادی و قولنامه‌ای انجام می‌شود. 

اسدی افزود: بنگاه‌های معاملات املاک نقش بسزایی در نقل و انتقال اراضی و املاک تجاری و مسکونی دارند و اکثریت قریب به اتفاق عقود نزد مشاورین املاک صورت می‌پذیرد، فلذا هرگونه ایراد و عدم آگاهی نسبت به قانون و یا سوء استفاده از این موقعیت می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به اصل اعتماد، صحت و الزام قراردادها وارد نماید. 

وی گفت: متاسفانه افزایش بی‌رویه اعطای مجوز بدون ضوابط و صلاحیت سنجی کافی، ضعف قوانین و ناآگاهی‌های عمومی و بعضاً ساختارهای آسیب‌زای دولتی و عدم مقابله با سودجویان و .... موجبات تضییع حقوق مردم و افزایش اختلافات و بالتبع ورودی پرونده‌های دادگستری را بدنبال داشته است.

 اسدی اضافه کرد: برنامه ترویج ثبت رسمی معاملات  املاک در سال جاری به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان ابلاغ و درصدد ترویج ثبت رسمی معاملات و ساماندهی مشاورین املاک است و در همین راستا شیوه نامه‌ای با 18 هدف لازم الحصول  مشخص شده که می‌بایست با همکاری همه نهادهای ذیربط اجرایی شد. 

وی در پایان اظهار کرد: مقرر است در راستای اجرای این برنامه، بازرسی‌های دقیق و زمان بندی شده با حضور نمایندگان این معاونت، دادستانی مرکز استان، پلیس پیشگیری، اداره ثبت اسناد و املاک و اتحادیه مشاورین املاک از بنگاه‌های معاملات ملکی شهرستان سنندج بعمل آید.

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 732411 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟