پلیس فتا در خصوص رعایت نکات امنیتی ایجاد گروه های درسی دانش آموزان هشدار داد

به گزار رکنا از اصفهان،سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : اخیراً مجرمان سایبری با دسترسی به لینک های عضویت در گروه های درسی دانش آموزان اقدام به انتشار محتوای مجرمانه و ایجاد مزاحمت برای اعضای گروه که شامل معلمان و دانش آموزان است کرده اند.

وی عنوان داشت: برخی مجرمان سایبری با سو استفاده از هویت دانش آموزان عضو این گروه های برای آنها ایجاد مزاحمت یا تهدید و اخاذی کرده اند.

این مقام انتظامی افزود: کاربران می توانند با رعایت نکات امنیتی بخصوص مسدود کردن امکان درج پیام برای سایر اعضای گروه از انتشار محتوای مجرمانه و بروز مشکلات پیشگیری کنند.

سرهنگ مرتضوی گفت: در صورت عضویت اعضای تایید هویت شده صرفاً از طریق شماره تلفن و عدم ارسال و معرفی لینک عضویت به اشخاص امکان ورود افراد غیر مجاز و درج محتوا وجود نخواهد داشت، بنابراین از مدیران گروه های درسی دانش آموزان تقاضا داریم تا حد الامکان از شبکه آموزشی شاد یا سایر شبکه های اجتماعی بومی به عنوان بستر آموزشی استفاده کنند و از درج عکس و مشخصات دانش اموزان در گروه های غیر از بستر پیام رسان شاد خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 732001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟