7 مجتمع آبرسانی روستایی در حال اجراست

به گزارش رکنا از شهرکرد،آقای مراد محمودی که به مناسبت روز روستا گزارش داد افزود: تامین آب شرب جامعه روستایی استان چهارمحال و بختیاری از 243 منبع تامین می شود که شامل 168 حلقه چاه ، 58 دهنه چشمه ، 7 رشته قنات و 10 مورد برداشت از آبهای سطحی هست.

مهندس محمودی گفت: افتخار سقایی 87/87 درصد از روستائیان شریف هم استانی در 632 روستای استان چهارمحال و بختیاری بر عهده ماست که امیدواریم با لطف و عنایت خداوند متعال بتوانیم این وظیفه را به خوبی انجام دهیم.

     وی افزود: آب استحصال شده از منابع ذکر شده با 1847 کیلومتر خط انتقال به 430 مخزن ذخیره با حجم 96350 متر مکعب منتقل و ذخیره می شود تا پس از گندزدایی در راستای تامین آب سالم عزیزان ساکن در مناطق روستایی استان از طریق 3432 کیلومتر شبکه توزیع در دسترس این عزیزان قرار گیرد.

  نامبرده از سال زراعی گذشته به عنوان کم بارش ترین سال در 50 سال گذشته نام برد و گفت: آبرسانی سیار به 100 روستا که به صورت روزانه در حال افزایش هستند لزوم مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف این ماده بدون جایگزین را بیش از پیش نموده که امیدواریم با همراهی مردم هم چون گذشته نتیجه بخش باشد.

معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا از اصلاح 40 کیلومتر از شبکه فرسوده آب در جهت جلوگیری از هدر رفت آب ، حفر و تجهیز 25 حلقه چاه و اجرای 9 کیلومتر خط انتقال جهت تامین آب آشامیدنی روستائیان خبر داد.

مهندس محمودی در پایان گفت: با اعتبار مصوب 265 میلیارد تومانی شامل 30 میلیارد تومان از اعتبارات ملی 50 میلیارد تومان از اعتبارات استانی و 185 میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت زدایی در حال اجرای 7 مجتمع آبرسانی روستایی و 19 پروژه تامین آب تک روستایی هستیم که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات بتوانیم پروژه های مذکور را به سر انجام برسانیم.

مصیبی دهکردی، شهرکرد 

کدخبر: 731662 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟