بیمارستان رضوی مشهد دومین بیمارستان کشور در ارزیابی وزارت بهداشت شد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، دکتر محسن محور در جمع خبرنگاران افزود: این ارزیابی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب طرح اعتبار بخشی بیمارستانهای کشور در ۲ مرحله طی ۲ سال گذشته انجام شده است و بیمارستان رضوی وابسته به آستان قدس رضوی با امتیاز ۹۴.۸۴ درصد رتبه عالی را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: در این ارزیابی، هشت بیمارستان، رتبه عالی را کسب کردند که ۶ بیمارستان از این تعداد دولتی بوده‌اند و ۲ بیمارستان از جمله بیمارستان رضوی خصوصی و غیر دانشگاهی هستند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد گفت: ارزیابی انجام شده در ۱۹ محور نظیر مدیریت کیفیت، خدمات پرستاری، بهداشت محیط، تجهیزات پزشکی، مدیریت پیشگیری از عفونت، مراقبت مادر و نوزاد، مدیریت دارو، تصویر برداری، طب انتقال خون، خدمات آزمایشگاهی، مدیریت خدمات سرپایی و احترام به حقوق دیگران انجام شده است‌.

محور افزود: دریافت لوح بیمارستان عاری از دخانیات و لوح سبز محیط زیست ویژه کنترل عفونت و بهداشت از دستاوردهای منحصر به فرد بیمارستان رضوی در سطح کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این بیمارستان وابسته به آستان قدس رضوی با ۳۲۰ تخت مصوب در فضایی به مساحت ۳۹ هکتار در ۲ مجموعه ساختمانی از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است .

رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد با اشاره به اقدامات این بیمارستان طی ۲ سال اخیر گفت: راه‌اندازی ۱۱ اتاق عمل مجهز و زیبا، راه اندازی هشت واحد دندانپزشکی، هفت تخت دیالیز، توسعه بخش های دارویی، تولید هفت رادیو دارو، راه‌اندازی مرکز مهارتی و آموزش حرفه‌ای برای تربیت نیرو در رشته فلوشیپ معادل فوق تخصصی، آغاز عملیات ساخت پارکینگ طبقاتی و برپایی ۱۸ وبینار پزشکی در سطح  ملی و بین‌المللی از جمله این اقدامات بوده است.

معاون درمان بیمارستان رضوی مشهد نیز با اشاره به اقدامات این بیمارستان در دوران کرونا گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از هفت هزار و ۳۰۰ بیمار سرپایی و ۲ هزار بیمار بستری کرونایی در بیمارستان رضوی تحت معالجه و درمان قرار گرفتند.

دکتر کامبیز توتونچی افزود: در دوران کرونا هیچ محدودیتی از بابت پذیرش بیماران کرونایی نداشتیم و از سوی دیگر این بیمارستان با وجود این که به بیماران کرونایی خدمات می‌داد به عنوان مرکز درمانی پاک برای بیماران غیر کرونایی هم فعالیت می کرد چرا که ورودی‌ها و ارائه خدمات به بیماران بستری و سرپایی بیماران کرونایی و غیر کرونایی به صورت جدا و مستقل بود.

وی اضافه کرد: در موج  پنجم  کرونا ۱۰۰ تخت توسط بیمارستان رضوی برای بیماران کرونایی اختصاصی یافت و همچنین روزانه  ۳۰۰ بیمار سرپایی برای دریافت رمدسیویر به این بیمارستان مراجعه کرده و ۳۲۰ سی.تی.اسکن ریه در شبانه روز در این بیمارستان انجام می‌شد.

کدخبر: 731109 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟