گرانی برنج مصرف نان را زیاد کرده است


به گزارش  خبرگزاری رکنا در خلخال؛  مسعود یگانه سرپرست فرمانداری خلخال در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال گفت: با افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار که قوت غالب مردم این شهرستان بدلیل همجواری با استان برنج‌خیز گیلان است، نگاه مردم به سمت نان متوجه شده است.

وی اظهارکرد: در حال حاضر سهمیه آرد در نظر گرفته شده از سوی مرکز استان برای این منطقه جوابگوی مصرف نان نیست.

یگانه گفت: مجموع سرانه آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای منظور شده از مرکز استان برای مردم این شهرستان ۷.۵ کیلوگرم در ماه است، ولی اکنون با افزایش تقاضا صف‌های مقابل نانوایی‌ها طولانی‌تر شده و بیشتر نانوایان نیز با کمبود آرد مواجه شده‌اند.

موفقیت در اجرای طرح کیفی‌سازی نان 

سرپرست فرمانداری خلخال بیان کرد: با هدف ارتقای کیفیت نان و پیشگیری از افزایش تخلفات کم‌فروشی در نانوایی‌ها مرحله اول طرح کیفی‌سازی نان با موفقیت اجرا شد.

یگانه افزود: در اجرای این طرح پنج شاخص از جمله کیفیت نان، رعایت ساعات پخت، نحوه رضایت مشتری، وزن چانه و رعایت موازین بهداشتی بررسی و آرد نانوایان دارای امتیاز پایین کاهش و به آرد نانوایان دارای امتیاز بالاتر اضافه شد.

رئیس کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال همچنین با بیان اینکه مراحل بعدی این طرح هر ماه اجرا و کار روزانه نانوایان ارزیابی خواهد شد، اظهارکرد: در صورت تکرار کسب امتیاز پایین پروانه فعالیت نانوایان ضعیف باطل و جواز فعالیت به افراد توانمند واگذار خواهد شد.

وی گفت: با آماده شدن لباس‌های سفارش شده تمام نانوایان ملزم به استفاده از فرم لباس یک رنگ، یکنواخت و با نوشته‌های درج شده بر روی لباس هستند.

 

کدخبر: 731021 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟