ترانزیت 3.7 میلیارد دلار کالا از مرز بین‌المللی باشماق مریوان/ صادرات 1.1 میلیون تن کالا از گمرکات کردستان

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، خلیل حیدری گفت: با اشاره به اینکه صادرات کالا از گمرکات سنندج، سیرانبند بانه و باشماق مریوان انجام می‌شود،  در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۵۳ تن کالا از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

ناظر گمرکات استان کردستان تصریح کرد: ۱۹۸ هزار و ۲۸۴ تن کالا در نیمه نخست امسال از گمرک سیرانبند بانه، ۲۴ هزار و ۱۸۱ تن کالا از گمرک سنندج و ۳۰۳ هزار و ۷۷۳ تن کالا از باشماق صادر شده است.

وی مجموع کالاهای صادر شده از گمرکات استان را ۵۲۶ هزار و ۲۳۸ تن کالا اعلام کرد و گفت: ارزش دلاری این میزان کالای صادر شده بیش از ۲۱۷ میلیون و ۸۸۲ هزار دلار بوده است.

وی سهم صادرات سایر گمرکات استان در ۶ ماه نخست امسال را ۶۶۳ هزار و ۲۱۵ تن به ارزش ۲۸۰ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۸۵۰ دلار ذکر کرد.

حیدری مجموع صادرات خروجی گمرکات استان را یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۵۳ تن اعلام کرد و افزود:  ارزش دلاری این میزان کالای صادراتی بیش از ۴۹۸ میلیون و ۷۹۹ هزار دلار بوده است.

وی میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، سنگ آهن، محصولات لبنی و مصنوعات فلزی و پلاستیکی را عمده محصولات صادراتی استان کردستان عنوان کرد.

ترانزیت بیش از سه میلیارد  دلار کالا از مرز بین‌المللی باشماق

ناظر گمرکات کردستان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از سه میلیارد و ۷۲۶ میلیون و ۴۷۰ هزار دلار از مرز بین‌المللی باشماق مریوان ترانزیت شد.

حیدری مرز باشماق مریوان را تنها مرز ترانزیتی استان دانست و افزود: میزان ترانزیت داخلی کالا از مرز باشماق در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۷۱۱ هزار و ۱۵۴ تن کالا بوده است.

وی ارزش دلاری این میزان کالای ترانزیتی را سه میلیارد و ۷۲۶ میلیون و  ۴۷۰ هزار دلار عنوان کرد.

افزایش 157 دلاری کالاهای ترانزیتی در کردستان

وی با اشاره به کالاهای ترانزیتی در ۶ ماهه امسال در استان گفت: کالاهای ترانزیتی در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۶۷ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۱۵۷ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات کردستان افزود: ۷۰۵ هزار و ۲۶ تن آن به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال ترانزیت خارجی مقصد بوده است.

وی تاکید کرد: میزان ترانزیت داخلی و خارجی مبدا در این مدت از مرز باشماق ۳۹ هزار و ۷۷۳ تن و ۹۶۶ هزار و ۳۵۵ تن بوده است.

حیدری مجموع صادرات خروجی  در نیمه نخست امسال از گمرکات استان یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۵۳ تن ذکر کرد و گفت: ارزش این میزان کالای صادراتی  بیش از ۴۹۸ میلیون و ۷۹۹ هزار دلار بوده است.

حیدری یادآور شد: از این میزان ۵۲۶ هزار و ۲۳۸ تن کالا به ارزش بیش از ۲۱۷ میلیون و ۸۸۲ هزار دلار مربوط به صادرات گمرکات استان بوده است.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 730887 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟