دولت سیزدهم کار جهادی و خدمت محوری را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است

به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین: عزیزاله افضلی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در گفتگو با خبرنگاران ، نقش رسانه ها را نقطه عطف ارتباط بین مسئولان و مردم بر شمرد و بیان کرد :این جاده دوطرفه نیازمند تعامل سازنده است و امروز در شرایط تحریم های ظالمانه، کسانی که در حوزه تولید و صنعت تلاش میکنند همچون سربازان دوران جنگ در ۸ سال دفاع مقدس در راه دفاع از میهن اسلامی گام برمیدارند.

افضلی با اشاره به نقش سازنده خبرنگاران در حوزه اطلاع رسانی صحیح افزود : اگر اصحاب رسانه در کنار مسئولان نباشند آنها متوجه بسیاری از مسائل نخواهند بود که پاسخگو باشند . زیرا خبرنگاران در بطن جامعه و مردم هستند .

رئیس سازمان صمت استان در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد :حوزه معدن استان ،پتانسیل های بالقوه ای را در خود جای داده ولی متاسفانه نتوانستیم از این فرصت استفاده مطلوبی داشته باشیم وآمایش مناسبی در این حوزه ایجاد کنیم ولی در بخش منطقه ای در حال پیگیری بحث بازنگری قوانین معدن از طرف نمایندگان مجلس هستیم .

این مقام مسئول بیان داشت : ما در سازمان صمت منافع جمع را می بینیم و در نقطه ای قرار داریم که همه گروههای مردم با ما سرو کار دارند از جمله بخش تولیدی ، صنعتی ، خدماتی ، واردات و صادرات و نهایتا حوزه مصرف کننده ، کار ما بسیار سخت است زیرا باید بین تولید کننده و مصرف کننده طوری قوانین را تنظیم کنیم که هم حامی تولیدو هم حامی مصرف کننده باشیم .

رئیس سازمان صمت استان در بخش دیگری از این گفتگو بیان داشت: کار در دولت آیت اله رئیسی با تکیه بر فعالیت جهادی و خدمت محوری آغاز شده و تاکید ایشان بر مسئولینی از جنس مردم است که باید مطالبات به حق مردم پیگیری و پاسخگویی افزایش یابد و در این راستا مقام عالی وزارت با رای قاطعی از سوی نمایندگان مجلس انتخاب شد که به طبع آن توقعات از آن مقام بالا رفته و سازمان صمت بعنوان بازوان اجرایی وزارت خانه باید تمام تعهداتی که وزیر محترم نسبت به مردم دارند به نحوه احسن به انجام برساند.

افضلی افزود : سامانه جامع تجارت جزء تکالیف دولت است و برابر قانون از سه دولت قبل جزء تکالیف دولتها بوده و علت اینکه این قانون بصورت کامل انجام نشده بروز نبودن بسیاری از دستگاههاست.

سامانه جامع تجارت نرم افزاریست که کالا را از مبدا تولید و واردات تا مصرف کننده نهایی رصد میکند و مشخص میکند که کالا چه مسیری را طی کرده تا به نقطه نهایی برسد .

افضلی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر اجرای دقیق سامانه جامع تجارت افزود: اصلاح نظام توزیع از حلقه های مفقوده سامانه جامع تجارت است که جزء تکالیف اجرا نشده در دولت های قبل است که در صورت اجرا، شفاف سازی قیمت ها صورت گرفته و تمام کالاها بصورت قیمت گزاری مصوب به فروش میرسد ، و تا ۳ ماه آینده بخش وسیعی از کالاهادر این سامانه بارگزاری میشود و استان قزوین در این راستا پیشتاز خواهد بود .

در مرحله اول این طرح فروش سیمان به قیمت مصوب اجرایی شد و پس از آن کالاهای اساسی ، روغن موتور، پوشاک و بسیاری دیگر از کالاها در این سامانه ثبت خواهند شد .

افضلی در پایان این گفتگو خاطر نشان کرد: استان قزوین در یک کریدور استراتژیک نزدیک به پایتخت و بازار مصرف و همچنین نزدیکی به جاده های ترانزیتی و ریلی قرار دارد که در کشورهای cis جزء مناطق ویژه اقتصادی محسوب میشود .استان قزوین در سال ۹۹ جزء استان های برتر در جذب سرمایه گزاران قرار گرفت و نسبت به سال ۹۸ بیش از ۳۵ ٪ رشد سرمایه گذاری داشت.

 

کدخبر: 730205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟