ضرورت همکاری مردم و دستگاه‌ها با ناجا در تامین امنیت کشور/ شیوه مبارزه با قاچاق کالانیازمند بازنگری است

به گزارش رکنا از اصفهان،آیت‌الله "سید یوسف طباطبایی نژاد" در دیدار فرمانده انتظامی استان اصفهان با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: بدون شک نیروی انتظامی با تقدیم شهدای گران‌مایه در راه حفظ امنیت کشور، یکی از ستون‌های امنیت کشور است و مردم با دیدن ماموران پلیس احساس امنیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر ضرورت همکاری همه مردم و دستگاه‌ها با نیروی انتظامی در جهت تامین و حفظ امنیت کشور تصریح کرد: برطرف شدن مسائلی همچون مواد مخدر، ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی و جرایم نیازمند همکاری همه مردم و دستگاه‌ها است تا نتایج مطلوب بدست آید.

وی در ادامه بر ضرورت مدارا کردن با مردم نیز تاکید کرد و با بیان اینکه شیوه مبارزه با قاچاق کالا نیازمند بازنگری است، توضیح داد: اینکه با فردی که برای امرار معاش خود کالایی را از بازارچه های مرزی تهیه کرده و برای فروش به مرکز کشور می آورد برخورد کرد و کالای همراه او به عنوان قاچاق شناخته و توقیف شود کار درستی نیست.

امام جمعه اصفهان ، تصریح کرد: معتقدم مبارزه با قاچاق کالا بایستی در شهرهای مرزی اتفاق بیفتد نه اینکه کالایی که وارد کشور شده است و چندین دست چرخیده به عنوان کالای قاچاق ضبط شود و برخی از اصناف کوچک را ناراضی سازد.

اجرای طرح تشکیل پلیس اجتماعی در اصفهان

سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان اصفهان هم در این دیدار ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و آرزوی قبولی عزاداری های مردم در ماه های محرم و صفر با ارائه گزارشی از عملکرد یک‌ساله این فرماندهی اظهار داشت: نیروی انتظامی همواره برای خدمت به مردم و حفظ امنیت در کشور آماده است اما لازم است تا پشتیبانی لازم از این نیرو نیز صورت پذیرد.

وی در ادامه به کسبت رتبه های برتر پلیس اصفهان درسطح کشور اشاره کرد گفت: در حوزه امنیت اخلاقی، برخورد با اراذل و اوباش و کشف سلاح شاهد کسب رتبه نخست کشوری بودیم که این موضوع، نشاندهنده زحمات و تلاش ماموران انتظامی در جهت ارتقای سطح امنیت استان است.

وی از اجرای طرح تشکیل پلیس اجتماعی با استفاده از طلاب جوان، نیروهای بسیجی و بازنشستگان ناجا خبر داد و گفت: این افراد در کنار ماموران پلیس امنیت اخلاقی و ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی به منظور مقابله با ناهنجاری های اختلاقی و همچنین برخورد با صنوفی که مروج بدپوشی و فرهنگ منحط غربی هستند تلاش می کنند.

سردار میرحیدری کشف بیش از 30 تُن مواد مخدر، افزایش 114 درصدی کشف احتکار، افزایش 970 درصدی کشف سوخت قاچاق، افزایش 104 درصدی کشف زمین‌خواری، افزایش 175 درصدی کشف کالای قاچاق و کشف 8 هزار و 725 دستگاه استخراج ارز دیجیتال را بخشی از عملکرد فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد.

اصفهان -بهمن راعی

 

کدخبر: 729016 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟