آوای مهر کردستان از دانش‌آموزان بی‌بضاعت و بدسرپرست حمایت می‌کند

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، ویدا مراد پور در گفت: این گروه مردمی حدود سه سال است که فعالیت خود را در راستای ارایه خدمات به دانش‌آموزان بی‌بضاعت شامل بدسرپرست و بی‌سرپرست، آغاز کرده و در طول این سه سال فعالیت‌های موثری توسط اعضای این گروه و خیرین انجام داده و دانش‌آموزان بی‌بضاعت را زیرپوشش قرار داده است.

وی افزود: در طول این سه سال این گروه فعالیت‌هایی را در راستای اهداف خود انجام داده که شامل برگزاری کلاس‌های آموزشی آسیب‌های اجتماعی، نحوه مصرف ویتامین‌ها، آشنایی با سرطان‌ها، بیماری‌های مقاربتی ایدز و هپاتیت و غیره ... بوده است.

مرادپور در ادامه انجام 150 تست ایدز و 50 تست هپاتیت c در بین معتادان و افراد کارتن‌خواب‌ سطح شهر سنندج، تهیه دو هزار پرس غذای گرم برای خانواده‌های بی‌بضاعت که دانش‌آموز دارند، تهیه لوازم‌التحریر به تعداد هزار پک شامل کیف، دفتر خودکار مداد و غیره....تهیه 3 هزار عدد ماسک رایگان و توزیع آن در مناطق حاشیه شهر سنندج در اوایل کرونا، تهیه هزار دست لباس گرم برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و تهیه هزار سبد غذایی برای خانواده‌های بی‌بضاعت شامل گوشت، برنج، روغن، ماکارونی را از فعالیت‌های گروه مردمی آوای مهر برشمرد.

به گفته وی، تامین هزینه داروی افراد سرطانی و بی‌بضاعت در طول سه سال  به مبلغ 15 میلیون تومان، خرید لوازم مورد نیاز منزل برای خانواده‌های بی‌بضاعت، پرداخت شهریه دانش‌آموزان و تهیه مانتو شلوار مدرسه، تهیه کتاب‌های آموزشی و کنکوری برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت بخش دیگری از فعالیت‌های گروه مردمی آوای مهر است.

وی از حمایت موسسه در طول سه سال در راستای فعالیت‌هایش گفت: با حمایت از این موسسه کارهایی همچون تهیه لوازم اتحریر، انجام تست ایدز و اقلام خوراکی با همکاری این موسسه انجام شده است .

وی در ادامه گفت: تهیه 100عدد پانچوی ضد آب برای کارتن خواب‌های سطح شهر سنندج، توزیع لباس گرم در بین آنها در فصل زمستان از دیگر فعالیت‌های گروه مردمی آوای مهر بوده است.

مرادپور به سایر فعالیت‌های این گروه اشاره کرد و افزود: تعمیر لوازم مدارس حاشیه شهر شامل 8 عدد ویدیو پروژکشن و کیس کامپیو به مبلغ 10 میلیون تومان، اهدا خون اعضای گروه آوای مهر، برگزاری برنامه‌های آموزشی تفریحی برای دانش‌اموزان بی‌بضاعت همچون برگزاری مسابقه نقاشی و تهیه چادر نماز برای جشن تکلیف و تهیه 3کیسه بوکس به مبلغ 4 میلیون تومان در مناطق قشلاق و ‌نایسر از دیگر فعالیت‌های این گروه مردمی در طول این سه سال بوده است.

وی در ادامه گفت: موانع و‌ مشکلات زیادی پیش روی گروه است که امیدواریم با حمایت بیشتر مردم و خیرین و همکاری ادارات این موانع رفع شود.

به گفته مرادپور، گروهای مردمی زیادی تشکیل شده که رهبر مشخصی ندارند و اکثر آنها بدون هدف و برنامه فعالیت دارند که امید است این گروه‌ها ساماندهی و در راستای هدف مشخصی گام بردارند.

وی در پایان آرزو کرد، هیچ دانش‌آموز بی‌بضاعتی از تحصیل و امکانات آموزشی و تفریحی محروم نباشد و ما نیز بتوانیم با توسعه گروه از آنها حمایت کنیم و شاهد شکوفایی استعداد این کودکان و‌نوجوانان در دانشگاه‌ها باشیم.

 

کدخبر: 727763 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟