دوران حکومت امام رضا(ع) یکی از طلایی‌ترین دوران تاریخ اهل‌بیت(ع) است

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج به‌نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام رضا(ع) به همه مسلمانان اظهار داشت: دوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و شخصیت مقدس ایشان، یکی از طلا‌یی‌ترین دوران تاریخ اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.

ویبا بیان اینکه مأمون به‌خاطر جلب رضایت و نظر دوستداران اهل‌بیت(ع)، امام رضا(ع) را ولی‌عهد خود معرفی کرد، گفت:حضرتعلیبن موسی الرضا(ع) در طول عمر با برکتش معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت را گسترش داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با یادآوری اینکهامام رضا(ع) 20سال از عمر مبارکشان در کسوت امامت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بودند که 10سال آن مربوط به هارون الرشید و 10 سال بعد دوران امینو مأمون بود،خاطرنشان کرد: مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بعد از اوج گرفتن در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع)،در دوران امام رضا(ع) از لحاظ فقهی و اعتقادی به قله رسید.

دیار وحدت و یکدلی غرق در ماتم و عزا/ اهل‌سنت استان کردستان در سالروز شهادت امام رضا(ع) به سوگ نشسته‌اندماموستا رستمی: «کرامات و گره‌‎گشایی» امام رضا(ع) در تمام جهان زبان‌زد است/حرم رضوی مرکز وحدت شیعه و سنی است

وی دوران حکومت امام رضا(ع) را عصر طلایی تمدن اسلامیخواند و افزود: در زمان امام رضا(ع) تأثیرات فرهنگی ایشان بر مردم از لحاظ اعتقادی و مذاکراتی که برگزار می‌کردند، بسیار تأثیرگذار بود.

حجت‌الاسلام پورذهبی بیان کرد: احادیث نقل شده،واکنش‌های انجام شده،سفر مدینه به مرو، داستان نیشابور و حدیث سلسلة الذهب بیانگر دلالت بر تأثیرگذاری فرهنگیحضرت علی بن موسی الرضا(ع) دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان یادآور شد: امام رضا(ع) علاوه بر آنکه در کسوت امامت و رهبری امت تأثیرگذار بودند، در بیان مباحث فقهی و اعتقادی و تأثیرگذاری فرهنگی بسیار دوران طلایی را برای دوستداران اهل‌بیت(ع) رقم زدند و امیدوارم که همه ما پیروان راستین این امام بزرگوار باشیم.

 

کدخبر: 727674 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟