ساخت ۳۳ هزار واحد مسکونی در سال

به گزارش رکنا از رشت، جلسه شورای مسکن استان گیلان به ریاست استاندار و با حضور اعضای شورا در محل استانداری گیلان برگزار شد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی را شهرسازی گیلان، جلسه بررسی اقدامات انجام شده در راستای طرح جهش تولید مسکن با حضور استاندار گیلان، معاون امور عمرانی استانداری،مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات استانداری گیلان برگزار شد.
در ابتدای جلسه ماکان پدرام مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ضمن قرائت دستور کار جلسه به مسائلی در خصوص شناسایی اراضی مستعد توسعه شهری جهت الحاق محدوده شهرها و اراضی مستعد تغییر کاربری و اراضی مسکونی موجود در بانک زمین اداره کل راه و شهرسازی گیلان و استفاده از ظرفیت اراضی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی پرداختند. 
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه گفت: در راستای اعمال مقررات تملکی از ناحیه اداره کل راه و شهرسازی استان جهت تامین زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن و با لحاظ ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن(مصوب۱۷ مرداد۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی) مبنی بر تکلیف سازمان‌ها، جنگلها و مراتع کشور در تحویل و تحول اراضی ملی واقع در محدوده و حریم شهرها و همچنین اراضی مستعد جهت احداث شهرک در خارج از حریم شهر با وزارت راه و شهرسازی مقرر گردید؛ اداره کل منابع طبیعی استان و مدیریت امور اراضی نسبت به معرفی اراضی و انجام امور مربوطه اقدام لازم را به عمل آورند.
در ادامه ارسلان زارع استاندار گیلان با اشاره به اینکه تمامی مسئولان، آگاه به موضوعات استان هستند، افزود: باید دغدغه‌ها و موضوعاتی که احصاء شده با رعایت تمامی جوانب برنامه‌ریزی و اقدام شود.
نماینده عالی دولت در استان گفت: در تامین مسکن باید ابتدا زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه و شهرستان در نظر گرفته شود سپس نسبت به بارگذاری جمعیت و ایجاد مسکن اقدام شود.
استاندار گیلان ضمن تأکید بر تسریع در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، و از تلاش همه جانبه دستگاه ها جهت شناسایی و معرفی اراضی به منظور تحقق هدف جهش تولید مسکن تقدیر کرد.
در ادامه هر یک از اعضای شورای تامین مسکن استان توضیحاتی در حیطه کاری خود ارائه کرده و آخرین گزارشات را به سمع حاضرین رساندند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 726551 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟