نمره ضعیف اردبیل در المان های شهری

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل،استان اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت در کشور از لحاظ مذهبی و پایتخت آبهای گرم معدنی از لحاظ گردشگری معروف است چرا که هیچ استان دیگری چنین شاخصه ای در حوزه مذهب و گردشگری ندارد  و این جایگاه با ارزشی در کشور محسوب شده و از این بابت سردمداری می کند.

S8tc0uZq

پس باید به این نتیجه برسیم که اگر قرار است یک شهروند اصفهانی با حضور در اردبیل دقیقا حس و حال شنیده های قبل از حضور را بیشتر لمس کند باید تاکید بیشتری بر داشته های مان داشته باشیم تا بتوانیم خاطرنشان کنیم که داشته های مان مایه غرور شهروندان مان هم هست.

 از این مقدمه به حال و هوای المان های شهری میرسیم المان هایی که کمتر از تندیس استفاده می کنند و فقط به ارتفاع می نگرند و از ایجاد علامت های سوالی و معرفی داشته های مان استفاده نمی کند .

این مسیله را باید از مدیران شهری پرسید که چرا واحد های زیبا سازی شهرداری ها دقتی در معرفی داشته های اردبیل ندارند ،البته گاها گام های خوبی برداشته شده که مهمترین آن مجسمه رحیم موذن زاده اردبیلی ،دکتر معماری و شهید بالازاده گرمی و نماد قارتال و کوهنورد علی اسدی سرعین جز شاخص ترین کارهایی است که توسط شهرداری ها انجام شده ولی مطمینا کمبود های زیادی دارد که امیدواریم بازنگری لازم صورت پذیرد .

نمره ضعیف در المان های شهری مربوط می شود به عدم ساخت تندیس های شایسته ای از نخبگان بدون تکرار اردبیل مربوط می شود .

مطمئنا با خواندن بند قبلی حتما اسامی بزرگی به ذهن شما رسید ،آری نام علی دایی بزرگ فوتبال جهان و آسیا ،حسین رضازاده قهرمان جهان در حوزه ورزشی و مرحوم استاد سلیم موذن زاده اردبیلی بلبل بدون تکرار جامعه حسینیت تاریخ تشیع و مرحوم محمدباقر منصوری مداح عالی رتبه در میادین شهری دیده نمی شود و جای بسی تاسف دارد  و قطعا نمره منفی محسوب می شود .

حال این مثال برای همه شهرداری های استان صدق می کند مسئله مهمی که می تواند در هویت سازی موثری برای میهمانان وحتی الگو سازی شایسته ای برای دیگران ایجاد کند جایگاه شایسته ای ندارد و باید گفت در این زمینه کم کاری شده است .

به یاد داشته باشید وجود میادین فقط یک نام نیست و می تواند ارزش معنوی ،هنری و ارزشی نیز ایجاد کند و بهره گیری لازم از وجود نخبگان در قید حیات نیز ضمن ارزش گذاری به آنها باعث ایجاد انگیزه در دیگر نسل های بعدی خواهد بود و این کمترین عملی است که برای تکریم از زحمات چهره های ماندگار تاریخ است .

6244709_901

به هر حال عین ضرب المثل ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است را انجام دهیم.

 از امروز شروع کنیم جای نمادهای ارزشمند زنده و در قید حیات در میادین خالی است و باید برای ارزش گذاری و الگوسازی در دیگران نه تنها هزینه کنیم بلکه الگویی باشیم برای دیگر استان های کشور که ما را مثال بزنند .

در پایان نکته ای که خیلی مهم است اینکه اگر به نخبگان خود درقید حیات احترام کنیم مطمئنا خوشحال خواهند شد و این بازگردی دو چندان خواهد داشت .

#یادداشت_امین_مولاخواه

 

 

کدخبر: 726454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟