نجات تلفنی از مرگ حتمی

به گزارش خبرگزاری رکنا در سمنان؛ رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت : حادثه زمانی رخ داد که یک کودک دوساله در روستای قطری شاهرود در استخر ذخیره آب کشاورزی سقوط کرد.

فرحناز جان محمدی افزود: در این حادثه کودک دوساله با تلاش به موقع والدین و اهالی روستا که در صحنه حاضر بودند از آب خارج شد، با این حال حال کودک به دلیل ورود آب به ریه دچار ایست قلبی شده بود.

وی گفت: با توجه به وخامت حال کودک، یکی از روستاییان در تماس با اورژانس موضوع را اطلاع داد و کارشناسان پایگاه امداد جاده‌ای خوش ییلاق بی‌درنگ به محل حادثه اعزام شدند.

 

با این حال بدلیل بعد مسافت زمان 13 دقیقه ای برای رسیدن آمبولانس و تیم نجات برای رسیدن به محل حادثه را نیاز بود و قطعا این زمان برای حیات کودک بسیار حیاتی بود.

خانم جان محمدی با تشریح وضعیت پزشکی کودک گفت: به دلیل دوری راه و شرایط حاد پیش آمده، دو تن از کارشناسان مستقر در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود ضمن دعوت به آرامش حاضرین در صحنه اقدام به راهنمایی تلفنی و انتقال  مشاوره های امدادی برای احیای قلبی و ریوی کودک کردند.

برای نجات کودک حادثه دیده  از مرگ حتمی و تا رسیدن تیم امدادی به محل حادثه توصیه های لحظه به لحظه کارشناسان و تلاش مجدانه هم ولایتی ها نتیجه داد تا با حضور به موقع کارشناسان اورژانس در محل و ادامه اقدامات لازم پزشکی این کودک دوساله به آغوش گرم مادر گریان و پدر پریشان حال خود بازگردد.

بر اساس اعلام این مقام مسئول حال عمومی این کودک هم اکنون رضایت بخش می باشد.

حسن رستم زاده/ سمنان

 

کدخبر: 724787 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟