نهضت دنباله دار واکسیناسیون در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، مراکز واکسیناسیون کرونا این روزها با سرعت بیشتری مشغول واکسیناسیون شهروندان و هم استانی های سمنانی هستند به طوریکه در سمنان سخنگوی ستاد مقابله با کرونا علوم پزشکی سمنان از رکوردزنی در واکسیناسیون در مناطق تحت پوشش این دانشگاه طی روز گذشته خبر داد.

  دکتر فرشید فریور گفت: در ۲۴ ساعت اخیر بیش ۷۲۰۰ دز  واکسن در مجموعه تحت پوشش دانشگاه تزریق شده است و به طور قطع این آمار طب روزهای آینده افزایش بیشتری خواهد داشت و این رکورد در روزهای آینده دوباره خواهد شکست.

بر اساس اعلام این مقام مسئول در شهرستان سمنان هدفگذاری این دانشگاه رسیدن به واکسینه کردن روزانه بیش از ۱۲ هزار نفر است که امیدواری برای رسیدن به این تعداد در روزهای آتی بسیار زیاد است.

فریور در خصوص سن افراد واکسینه شده نیز گفت: تزریق واکسن برای گروه سنی متولدین ۱۳۵۵ و قبل از آن آغاز شده و واکسیناسیون برای افراد واجد شرایط در مناطق شهری از طریق ثبت نام در سامانه و در مناطق روستایی و شهرهای زیر بیست هزار نفر از طریق فراخوان واکسیناسیون کووید-۱۹ انجام می شود.

اما در شهرستان دامغان و بنابر اعلام معاون مرکز بهداشت این شهرستان تاکنون 50 درصد از جمعیت این شهرستان در برابر ویروس کویید 19 واکسینه و ایمن شده اند.

بر اساس اعلام خرسند واکسیناسیون در شهرستان دامغان در 8 مرکز شهری و روستایی با سرعت قابل قبولی در حال انجام است.

خبرها از شاهرود نیز از آغاز مجدد اکسیناسیون کرونا خبر می دهند.

با تحویل محموله جدید واکسن کرونا و پس از چند روز وقفه واکسیناسیون جمعیت هدف تحت پوشش این دانشگاه مجدد آغاز شد.

احسان بینش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: علاوه بر مراکز واکسیناسیون روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر دو مرکز تجمیعی در شاهرود کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

بینش افزود: دز دوم واکسن‌های آسترازنکا و دوز اول و دوم واکسن برکت و سینوفارم موجود است و در شهرستان شاهرود و مراکز واکسیناسیون تحت نظارت داننشگاه علوم پزشکی شاهرود تزریق می‌شود .

حسن رستم زاده/سمنان

 

کدخبر: 718863 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟