واکسینه شدن بیش از ۵۰ درصد از جمعیت خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به سرعت واکسیناسیون در خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۵۴درصد از جمعیت بالای ۱۸سال استان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که تا پیش از آبان این رقم به بالاتر از ۷۰درصد خواهد رسید.

دکتر مهدی قلیان با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های استان مانند بردسکن پوشش واکسیناسیون بالا و اکنون تا ۷۰درصد رسیده است تاکید کرد: بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است و مردم منتظر واکسنی که هنور وارد نشده و موجود نیست نباشند و بدانند که همه واکسن‌های موجود ۸۰درصد ایمنی دارند و از موارد شدید در صورت ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون مادران باردار نیز از ایتدای شهریوردر خراسان رضوی آغاز شده است گفت: کرونا میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان رضوی و کشور را از پارسال تا امسال تا بیش از ۷۰درصد افزایش داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسن هراسی بین مادران باردار علمی نیست و طبق تحقیقات تزریق واکسن هیچ مشکلی برای جنین و مادر ایجاد نمی‌کند بلکه از خطر مرگ و میر در صورت ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند.

دکتر قلیان افزود: وضع بیماری کرونا در کشور در آبان امسال دچار ابهام است و برای پیشگیری از تلفات جانی و اوج گیری موج بعدی باید پوشش واکسیناسیون بین همه گروه‌های هدف فراگیر شود.

کدخبر: 723971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟