اهدا ۸۰۰ عدد تبلت به دانش آموزان محروم استان همدان

به گزارش رکنا در استان همدان، محمد پورداود با اشاره به اینکه سال گذشته نیز هشت هزار دستگاه تبلت بین دانش آموزان استان همدان توزیع شد، افزود: این تبلت ها روز گذشته در آیینی نمادین به مدیران مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش استان همدان تحویل داده شد تا در سال تحصیلی جدید به دانش آموزان کم برخوردار هدیه شود.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای پروژه مهر، همه شرایط برای آغاز سال تحصیلی جدید فراهم شده است، اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مدارس استان همدان ثبت نام کرده‌اند.

به گفته پورداود، ۲ هزار و ۵۵۵ مدرسه در مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش استان همدان میزبان دانش آموزان در سال تحصیلی جدید هستند.

وی تاکید کرد: درهمین ارتباط اقدامات مربوط به اجرای پروژه مهر شامل ثبت نام دانش آموزان، تهیه کتاب درسی دوره های مختلف آموزشی، ساماندهی کارکنان و صدور ابلاغیه معلمان، تهیه درس نامه‌ و برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: کار تزریق واکسن کرونا برای معلمان استان همدان در قالب ۲ مرحله انجام شده و برهمین اساس مشکلی برای بازگشایی مدارس و برگزاری حضوری کلاس های درس در استان وجود ندارد.

پورداود با اشاره به اهمین اغنا دانش آموزان و اولیا برای بازگشایی و حضور دانش آموزان در مدارس، افزود: زنگ بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید روز شنبه(سوم مهر) همزمان با سراسر کشور در مدارس استان همدان نواخته می شود.

پورداود با اشاره به اینکه روند ارائه آموزش های مجازی نیز تا بازگشایی کامل مدارس برای حضور دانش آموزان همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس استان همدان در سه مرحله انجام شده که در مرحله نخست مدارس عشایری و روستایی، مرحله دوم مدارس کم تراکم با ۱۵۰ دانش آموز و در مرحله سوم سایر مدارس استان(تا آبان ماه) بازگشایی و برگزاری کلاس های درس به صورت حضوری را آغاز می کنند.

وی اظهار داشت: ثبت نام برای واکسیناسیون دانش آموزان علیه ویروس کرونا نیز در استان همدان آغاز شده که تلاش می کنیم دانش آموزان(۱۲ تا ۱۸ سال) استان تا پایان مهرماه علیه کرونا واکسینه شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه تکمیل چرخه آموزش حضوری مستلزم واکسیناسیون خانواده دانش آموزان است، افزود: برهمین اساس رانندگان سرویس مدارس نیز باید کارت تزریق واکسن کرونا را دریافت کنند.

پروژه مهر امسال با شعار «مدرسه تحولی، کانون تربیتی» برگزار و تمام برنامه های مرتبط با این پروژه نیز پیرامون بازگشایی و حضور دانش آموزان در مدارس انجام شد.

بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مدارس استان همدان تحصیل می کنند.

 

کدخبر: 722282 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟