برنامه های هفته دفاع مقدس در سمنان تشریح شد

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، در نشست خبری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مدیر کل این نهاد به تشریح برنامه های گرامیداشت دفاع مقدس پرداخت.

سرهنگ محمدحسن سلامی ابراز داشت: سهم مردم این استان در دوران دفاع مقدس، بسیار برجسته‌ بود و مردم استان به نسبت جمعیت هم‌طراز استان‌های بزرگ کشور در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند و در صحنه‌ها حضور داشتند و مجاهدت این مردم بزرگ همچنان ادامه دارد.

وی گفت: گرامی داشت هفته دفاع مقدس باعث تقویت روحیه جهادی، همدلی و بصیرت مردم می شود که فعالیت هایی نظیر فداکاری‌های کادر درمان، طرح شهید سلیمانی و کمک‌های مومنانه و حضور گسترده گروه‌های جهادی در مناطق محروم از ثمرات و تداوم ارزش‌های دفاع مقدس است.

سلامی با اشاره به فرهنگ بسیج گفت: کشورمان با همین تفکر بود که برابر دنیای ظلم ایستاد، مقاومت کرد و به خودباوری رسید؛ دفاع مقدس خود یک تاریخ است و تغذیه‌کننده تاریخ این کشور برای قرون آینده می باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: نیروهای سپاه و بسیج استان در ۲۴ عملیات مشارکت داشتند و ۲ هزار و ۱۳۵ شهید به کشور تقدیم کردند.

سلامی بیان کرد: جهادسازندگی استان سمنان در ۳۰ عملیات مشارکت داشت و نیروی انتظامی استان نیز در مجموع ۸۵ شهید تقدیم کشور کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: امسال و با توجه به شیوع کرونا و به منظور حفظ سلامت شهروندان، بخشی از برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در فضای مجازی و یا در محیط باز با رعایت پروتکل ها برگزار می‌شود.

سلامی با اشاره به برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در استان سمنان ابراز داشت: یادواره شهدا، رونمایی از آثار فرهنگی و هنری شامل ۲۵ کتاب مکتوب، ۱۲ کتاب صوتی و مستند رادیویی شهید دانشگر و برگزاری محافل خاطره‌گویی با حضور ۱۰۰ رزمنده از برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در استان سمنان است.

وی افزود: رژه موتوری نیروهای مسلح ساعت هفت و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور و سپس همایش رزمندگان و پیشکسوتان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری به عنوان اولین برنامه هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: علاوه بر این، چهار همایش دیگر شامل همایش زنان، سربازان، تجلیل از مدافعان سلامت و بازاریان و اصناف در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

سلامی با بیان اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال «ما مقتدریم» است افزود: برنامه‌های این هفته در استان سمنان تا  روز چهارشنبه هفتم مهر ادامه دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: استقرار موکب‌های اربعین در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با حضور راویان دفاع مقدس در این مکان نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس، برگزاری جشنواره‌های مختلف مانند جشنواره تولیدات فضای مجازی با موضوع دفاع مقدس با عنوان سرو سرخ و رونمایی از قطعه موسیقی «شهر خون» با آهنگسازی ابوالفضل صادقی نژاد از هنرمندان استان سمنان و با صدای علیرضا افتخاری،  ۷۵ برنامه با زمان ۲ هزار و ۸۲۰ دقیقه در بخش سیما و ۲ هزار و ۵۰۰ دقیقه برنامه رادیویی، ویژه‌برنامه خاطره‌گویی در فضای مجازی برنامه شاد و اجرای ۱۵۰ برنامه میدانی در حوزه نمایش و سرود نیز از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته است.

۳۱ شهریور مصاذف با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است و از این روز تا ۶ مهر، با عنوان هفته بزرگداشت دفاع مقدس نامگذاری شده است.

 

کدخبر: 721084 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟