اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی خرم‌آباد

به گزارش رکنا از لرستان، جعفر طولابی روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خرم‌آباد اظهار کرد: راه اندازی کتابخانه مرکزی شهرستان خرم آباد یکی از مطالبات اساسی مردم است که برای تکمیل آن در کمیته برنامه ریزی ۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

 وی افزود: امیدواریم با میزان اعتبار تخصیص یافته و با همت اداره‌کل راه و شهرسازی به عنوان متولی اجرای این پروژه، اقدامات لازم برای راه اندازی طرح و فعال نمودن پیمانکار صورت گیرد.

 فرماندار خرم آباد گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در جامعه وظیفه همگانی است بنابراین باید بیش از پیش نسبت به تامین امکانات نرم افزاری، سخت افزاری و توسعه اماکن کتابخوانی در محیط های اداری، اقدام شود.

 طولابی ادامه داد: بازگشایی کتابخانه ها در شرایط کرونایی باید در نشست شهرستانی ستاد مقابله با کرونا تصمیم‌گیری شود و چنانچه مشکلی سلامت شهروندان را تهدید نکند انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس هستیم باید جشنواره های مختلف در قالب مسابقات کتابخوانی و با هدف ترغیب و تشویق اقشار مختلف به این مقوله برگزار شود.

مهدی زکی‌پور| لرستان

کدخبر: 720830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟