زمستان 1400 قطعی گاز نخواهیم داشت اگر مردم همکاری لازم داشته باشند

به گزارش رکنا ازگلستان ، سید جلال ابوالقاسمی اظهار کرد: خوشبختانه امسال هیچگونه  مشکلی درانتقال گاز به  بخش های مسکونی ،خدماتی، CNG و کشاورزی  این استان در فصل زمستان نخواهیم داشت .

ابوالقاسمی  تاکید کرد:  وظیفه همه مردم این است که در تمام فصول سال بویژه فصل سرما  از این نعمت خدا دادی به شکل صحیح حفظ و حراست کنند تا علاوه بر پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی ، زمینه بهره مندی نسل های بعدی هم از این انرژی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه صرفه جویی به معنای درست مصرف کردن است ، خاطرنشان کرد: خواهش ما از هم استانی های عزیز این است که همچون گذشته به ماکمک کنند و با کاهش مصرف گاز  و با پوشش مناسب و و الگوی مصرف رعایت کنندتا زمستان امسال را به خوبی طی کنیم .

این مسئول همچنین افزود: رعایت نکات ایمنی که تضمین مصرف بهینه و ایمنی منازل در استفاده از گاز می باشد را نیز باید جدی بگیریم ودر هنگام نصب و استفاده از وسایل گرمایشی گاز سوز به ایمنی شیلنگ گاز ،دودکش بخاری و محل استقرار آن توجه لازم را داشته باشیم تا هم از خطرات ممکن جلوگیری شود و هم از گرمایش لازم و مناسب  به ازای میزان گاز مصرفی بهرمند شویم.

ابوالقاسمی  با تاکید بر رعایت مصرف بهینه گاز از سوی ادارات و سازمان های مستقر در استان اظهار داشت : ما ضرورت رعایت دمای بین ۱۸تا 21 درجه در این مکان ها را اعلام کرده ایم و کارکنان دستگاه های اجرایی نیز می توانند با پوشش مناسب و استفاده از لباس گرم درفصل زمستان کمک شایانی به این مهم داشته باشند.

ایشان تصریح کرد: برای عبور از فصل سرما و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی همه بخش های مصرف کننده گاز اعم از خانگی ، CNG و کشاورزی باید الگوی مصرف مناسب را رعایت کنند

وی در پایان افزودن: مشترکان گاز بخش خانگی که مصرف گاز آنها در دوره زمانی  در میانگین دمای یکسان طول دوره صورتحساب بیش از ۱۰ درصد کاهش یابد مشمول تخفیف پاداش صرفه‌جویی معادل ۱۵ درصد گازبهای صورتحساب دوره خواهند شد.

گرگان/کرامتی

 

کدخبر: 720232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟