"شما در قرعه کشی برنده شدید" ترفندی برای خالی کردن حساب شهروندان

به گزارش خبرنگار رکنا از خراسان رضوی، سرهنگ محمد طبسی در تشریح این خبر بیان کرد :در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری٣٠ میلیون ریالی به روش برنده شدن در قرعه کشی از وی، پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. 

وی در این باره افزود: شاکی در اظهاراتش اظهار داشت چند روز پیش پیامکی مبنی بر برنده شدن یک دستگاه خودرو در قرعه‌کشی یکی از شرکت های خودرو سازی مطرح کشور دریافت، که پس از تماس شاکی با شماره قید شده، متهم خواست واریز ٣٠ میلیون ریال به عنوان بخشی از هزینه را می کند.

این مقام انتظامی همچنین گفت: شاکی نیز مبلغ درخواستی را بدون دریافت هیچ گونه مدرک و نشانی به حساب وی واریز می کند که متهم پس از دریافت ٣٠ میلیون ریال گوشی خود را خاموش کرده و پاسخگوی وی نبود.

سرهنگ طبسی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات صورت گرفته پس از هماهنگی قضایی متهم را در استان تهران شناسایی و ضمن برگشت مبلغ کلاهبرداری شده با دستور مقام قضایی، پرونده جهت سیر مراحل قانونی به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قوچان در خصوص پیشگیری از وقوع این گونه جرایم به شهروندان توصیه کرد: فریب افرادی که با آنها تماس گرفته و یا با ارسال پیامک اعلام می کنند که شما برنده شده اید را نخورند.

پلیس فتا از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند و یا با شماره تلفن ٠٩۶٣٨٠ فوریت های سایبری تماس گیرند.

کدخبر: 719060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟