توزیع دو هزار پرس غذای گرم پخت و بین نیازمندان ایلام

به گزارش خبرنگار رکنا از ایلام، حجت الاسلام مرتضی عزیزی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح شمیم حسینی همزمان با سراسر کشور و به مناسبت ۲۷ محرم دو هزار پرس غذای گرم و بسته معیشتی بین نیازمندان سطح استان توزیع می شود.

وی افزود: همچنین در این راستا (طرح شمیم حسینی) از محل موقوفات مرتبط با عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) مبلغ یک میلیارد ریال به هیئات مذهبی شاخص استان مساعدت مالی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام در ادامه از وجود ۲٠٠ رقبه تجاری و مسکونی و غیره در استان خبر داد و گفت: سامانه جامع اطلاعات موقوفات از سال ۸۸ در سطح کشور راه‌اندازی شده که تمام اطلاعات، متراژ، موقعیت مکانی، مساحت، رقبات، اجاره‌بها و … موقوفات در آن ثبت شده است.

وی ادامه داد: تلاش می شود مقوله وقف مشارکتی و تجمیعی در سطح ادارات استان نیازسنجی و بین مردم فرهنگ سازی شود.

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: جهت ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه، نیروگاه‌های خورشیدی در بقاع امامزاده علی صالح (ع) راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان داشت: آشپزخانه بزرگ اربعین به مساحت ۳۰۰ متر مربع در  راستای پذیرایی از زائران اربعین احداث و در صورت برگزاری پیاده روی اربعین اوقاف و امور خیریه ایلام امادگی پذیرایی از زائران را دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام اظهار داشت: سال گذشته در راستای اجرای پروژه های عمرانی مبلغ ۳ میلیارد تومان اعتبار برای سازمان اوقاف و امور خیریه ایلام مصوب که این میزان در سالجاری شش میلیارد و ۲۲٠ میلیون تومان افزایش یافته است.

حجت الاسلام عزیزی خاطرنشان ساخت: قیمت قبور در صحن امام زاده های شاخص استان توسط کمیسیون تعیین قیمت قبور انجام و هزینه دریافت شده صرف کارهای عمرانی امامزاده ها می شود.

ایلام/ کوثر موسوی

 

 

کدخبر: 717901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟