اهمیت اجرای مصوبات و فعالیت های جهادی در حفاظت از منابع طبیعی

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان، شیرزاد نجفی در جمع خبرنگاران، انگیزه دادن و آموزش همکاران در راستای حفاظت از منابع طبیعی را مهم برشمرد و افزود: خوشبختانه با همت همه پرسنل، بکارگیری دیده بان و سرکشی به جنگل ها و‌ مراتع در مناطق بحرانی، *توانستیم حریق را مدیریت و شاهد کاهش حریق در سطح جنگل ها و مراتع باشیم.

وی سرکشی روزانه به درختان و مناطق بنه خیز، تشکیل تعاونی و تشکل های مردمی جهت برداشت اصولی از درختان بنه، فعال کردن پاسگاه های حفاظتی در سطح استان، آموزش نیروهای پاسگاه های حفاظتی و ارائه شرح وظایف آنها، برگزاری کلاس های آموزشی برای شهرستان ها، نظارت در پارک های جنگلی، احاله مدیریت پارک های جنگلی و.... را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اتمام پروژه کاداستر در پایان شهریور ماه و ثبت وضعیت اراضی ملی و مستثنیات در سامانه ثبت را حتما در دستور کار خود قرار دهید.

نجفی نامگذاری خیابان و‌ میادین به اسم شهدای جنگلبان، راه اندازی اتاق فکر و ابلاغ اعضای آن، فعال نمودن پایگاه اطفاء حریق، پیگیری تخصیص اعتبار جهت اجرای مجموعه ورزشی در بام لرستان، پیگیری وضعیت تعاونی مسکن همکاران، تهیه و چاپ کتابچه از تعهدات برنامه اجرایی ۱۴۰۰*۱۴*۳ در سال ۱۴۰۰، زیر کشت بردن محدوده ای از بام لرستان به کشت انواع گیاهان دارویی، راه اندازی و‌ پیگیری مانیتورینگ، برچسب خودروها، لباس فرم نیروهای یگان، شعار نویسی محدوده کشت و صنعت، آماده و مطرح نمودن سند خشکسالی در کمیته فنی و.... را مهم تلقی کرد و اظهار داشت: این مجوعه کارها بایستی اجرایی شود و گزارش عملکرد هر حوزه در جلسه بعد مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 مهدی زکی‌پور| لرستان

 

کدخبر: 717543 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟