ماژول‌های اولترافیلتراسیون ساخت داخل در تصفیه‌خانه پالایشگاه اصفهان ارزیابی شد

به گزارش رکنا از اصفهان، رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش نفت اصفهان با اعلام این خبر افزود: پالایشگاه با هدف حمایت از سازندگان داخلی، طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با یک شرکت‌ دانش‌بنیان تولیدکننده انحصاری ماژول‌های غشایی اولترافیلتراسیون کشور و خاورمیانه، محصول تولیدی شـــرکت آبتین پارسیان پیشرو آپادانا که از شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده ماژول های غشایی الیاف تو خالی اولترافیلتراسیون تحت برند صنعتی AquArya (آکوآریا ) است، را به مدت ۴ ماه در تصفیه خانه پساب شهری شرکت مورد ارزیابی و راستی آزمایی قرار داد . ایشان در ادامه گفت با توجه به خشک سالی های پی در پی در کشور و بحران آب , انجام هر پروژه ای در هر سطحی در زمینه بازیافت آب و استفاده مطلوب از منابع آبی بسیار ارزشمند است.

مرتضی صادقی مدیر تحقیق و توسعه شـــرکت آبتین پارسیان پیشرو آپادانا و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان که کارنامه مطلوبی در ساخت تصفیه خانه فولاد سفید دشت و سامانه اولترافیلتراسیون شهرک صنعتی بوشهر … نیز دارد، اعتماد شرکت پالایش نفت اصفهان به ساخت داخل را بسیار ارزشمند دانست و گفت: به طورحتم حمایت صنایع بزرگی همچون پالایشگاه، از سازندگان داخلی می تواند کشور را به سمت پیشرفت های بیشتر سوق دهد.

مرتضی صادقی درخصوص ماژول غشایی AquArya (آکوآریا) اظهار داشت: فرایند غشایی اولترافیلتراسیون یک فرایند ضروری و لازم در فرایند بازیافت پساب و بازچرخانی آب است. این فرایند قابلیت حذف ذرات معلق و موادکلوئیدی، موجود در آب را دارد و در جهت تولید آب با خلوص بالا و SDI پایین به کار می رود.

وی خروج کامل عوامل بیماری‌زا از آب، پیش‌تصفیه مطلوب اسمز معکوس، نرخ پایین گرفتگی غشا، مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و عوامل اکسیدکننده را از مزایای ماژول غشایی آکوآریا برشمرد و افزود: قابلیت شستشوی معکوس دوره‌ای با هدف بهبود عملکرد غشا، مسیر مناسب جریان خارج به داخل برای تولید آب تمیز و حذف نقاط راکد در سمت آب عبوری، داشتن بالاترین سطح غشایی و در نتیجه سرعت و میزان جریان بالاتر از دیگر برتری‌های این ماژول محسوب می‌شود.

اصفهان -بهمن راعی

 

کدخبر: 716454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟