رتبه های برتر کنکور در کلاردشت تجلیل شدند

به گزارش رکنا از مازندران؛ آئین تجلیل از رتبه های برتر کنکور در کلاردشت با حضور علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.
علیرضا سعدی پور در این آیین گفت: آموزش و پرورش زیربنای توسعه هر کشور است و برای رسیدن به توسعه باید به زیرساخت های آموزش و پرورش توجه کرد.
 وی افزو:د آموزش و پرورش یک دستگاه سرمایه گذاری است و بهترین اندیشه ها باید برای آن برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند از این رو باید از ظرفیت بالای فکری همه اندیشمندان برای ارتقای آموزش و پرورش و موفقیت دستگاه تعلیم و تربیت در تربیت نیروی انسانی کارآمد برای کشور بهره برد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی کارآمد میسر نیست مگر اینکه همه نهادها و سازمان ها و انسانهای اندیشمند و توانمند به کمک آموزش و پرورش بیایند.
سعدی پور افزود اندیشمندان جهان توسعه یافتگی را در کارخانجات و صنایع نمی‌بینند چون کارخانجات و صنایع را می توان کپی کرد و خرید اندیشمندان چگونگی آموزش فرزندان در دبستان ها را مبنای توسعه کشورها می دانند آموزشی که مبتنی بر پرسشگری و مطالبه گری باشد.
مدیر دستگاه تعلیم و تربیت مازندران تاکید کرد: برای رسیدن به موفقیت راهی نداریم جز داشتن آموزش و پرورش کارآمد و قوی همراه با نیروی انسانی توانمند و متخصص برای تربیت انسان های کارآمد و اثرگذار در جامعه. در همین راستا آمال و آرزو ی آموزش و پرورش نباید کنکور باشد بلکه آرمان آموزش و پرورش کشور باید تربیت نیروهای دلسوز، صدیق، ایثارگر، دغدغه‌مند، مقاوم، پرسشگر، وطن دوست، در تراز انقلاب اسلامی و تمام ساحتی بر اساس ۶ ساحت تربیتی سند تحول باشد.
وی بر رویکرد آموزش و پرورش به سمت مهارت آموزی تاکید کرده و گفت: رسالت آموزش و پرورش باید آموزش مهارت های انسانی، مهارتهای زندگی، مهارت های فنی، مهارت های حرفه‌ای، و دیگر مهارت های مورد نیاز در جامعه باشد و این آموزش‌ها باید مصدر پیگیری‌های آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت باشد. ما باید زندگی کردن در اجتماع و نحوه برخورد با همنوعان را به فرزندانمان بیاموزیم.
این مقام مسئول یادآور شد: امروز ما از رتبه های برتر کنکور تجلیل می کنیم اما باید از برترین های مهارتی نیز تجلیل کنیم. از کسانی که در مهارت های فنی و مهارت های زندگی و مهارت های اجتماعی جزو برترین ها هست هستند. چراکه جامعه به همه این مهارت ها با هم نیاز دارد.
شایان ذکر است ۳۴۵ دانش‌آموز کلاردشتی در کنکور ۱۴۰۰ شرکت کردند که از این میان هفت دانش آموز رتبه های زیر ۱۰۰۰ را در رشته‌های زبان، هنر، ریاضی و تجربی کسب کردند.


انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 715798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟