خبرنگاران لرستانی با لباس کادر درمان به میان شهروندان می‌روند

به گزارش خبرنگار رکنا، صبح امروز ۶ شهریورماه، طی جلسه هم اندیشی  که به میزبانی محمد علیدوستی مدیر خبرگزاری ایرنا و با حضور سجاد شفیعی مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به نمایندگی از این دستگاه و مهدی زکی‌پور سرپرست خبرگزاری رکنا لرستان برگزار شد با پیشنهاد محمد علیدوستی، طرح فرهنگی حمایت از مدافعان سلامت و هشدار به مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جدی گرفتن محدودیت‌هایی کرونایی، با حضور خبرنگاران با لباس کادر درمان در بین مردم، مطرح گردید که با موافقت حاضران برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرایی کردن آن انجام گرفت.

در این نشست محمد علیدوستی اظهار داشت: خبرنگاران لرستانی از بدو شیوع کرونا تا به امروز در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، در کنار مردم و مسئولان بوده‌اند و پا به پای همه‌ی دستگاه‌ها و نهادهای مسئول، جهت حفظ جان مردم و مهار کرونا از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

وی با اشاره به نیاز کار فرهنگی بیشتر برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان، تصریح کرد: خبرنگاران لرستانی با اجرای یک طرح فرهنگی، با لباس کادر درمان در میان مردم حاضر می‌شوند تا آن‌ها را از خطرات بیماری کرونا بیشتر آگاه کنند و به نوعی زنگ خطری باشد برای افرادی که این بیماری را جدی نمی‌گیرند.

سجاد شفیعی، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان که به نمایندگی از این دستگاه در این جلسه حضور یافته بود، با استقبال از طرح متعهدانه و فرهنگی مدیر خبرگزاری ایرنا لرستان، افزود: ارائه و اجرای این گونه طرح‌ها می‌تواند گامی مثبت در راستای فرهنگ‌سازی برای رعایت پروتکل‌ها و توجه بیشتر به محدودیت باشد که اداره کل ارشاد به عنوان مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا از اینچنین طرح‌هایی حمایت می‌کند و همکاری لازم را با رسانه‌ها خواهد داشت.

زکی‌پور مدیر خبرگزاری رکنا نیز با حمایت از طرح فرهنگی محمد علیدوستی، آن را نماد تعهد رسانه‌ها به مردم و جان آن‌ها دانست و گفت: خبرنگاران مسئول‌ترین مسئول در قبال مردم یک جامعه هستند و همیشه در خط مقدم پیگیری مطالبات مردم دلسوزانه و متعهدانه تلاش کرده‌اند.

وی افزود: امیدوارم رسانه‌ها با اجرای این‌گونه طرح‌ها، اثرات بسزایی در مقابله و مهار کرونا از خود بجای بگذارند.

شایان ذکر است که این طرح با همکاری استانداری لرستان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، نیروی انتظامی لرستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بزودی اجرایی خواهد شد.

 

کدخبر: 715671 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟