نرخ بیکاری استان اردبیل اندکی بیشتر از نرخ کشوری

به گزارش خبرگزاری رکنا در اربیل ، دهقان امروز در گفتگو با خبرنگاران سهم جمعیتی دارای اشتغال ناقص را در استان 10 و 9 دهم درصد اعلام کرد و افزود: متوسط کشوری در این زمینه 9 و 8 دهم درصد است که یک درصد سهم استان در این حوزه بیشتر از میانگین کشوری است.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در حدود ۲۴ و نیم درصد است در حالی که در کشور این میانگین 22 و یک دهم درصد است.

دهقان با بیان اینکه  نرخ مشارکت اقتصادی در این استان  بالاتر از میانگین کشوری است و این نشان از توسعه همه‌جانبه استان اردبیل می باشد افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در استان اردبیل 47 و نیم درصد است در حالی که این میانگین در کشور به 41 و 4 دهم درصد رسیده است.

وی سهم بخش کشاورزی را در اشتغال استان اردبیل بیشتر از سایر بخش‌ها اعلام کرد و گفت: سهم اشتغال در بخش کشاورزی استان اردبیل 34 و 3 دهم درصد  است که این میزان در کشور 17 و 9 دهم درصد می باشد.

دهقان با اشاره به سهم اشتغال استان در  بخش صنعت افزود:سهم اشتغال استان در بخش صنعت  26 و 2 دهم درصد و در کشور 33 و 2 دهم درصد است که سهم  استان اردبیل  در این بخش به مراتب پایین‌تر بوده و نشان‌دهنده صنعتی نشدن  استان می باشد.

وی ادامه داد: در بخش خدمات در کل کشور نرخ اشتغال 48 و 8 دهم درصد است در حالی که سهم اشتغال استان اردبیل  در بخش خدمات 39 و 4 دهم درصد می باشد.

 

کدخبر: 714679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟