اجرای پنج هزار و ۵۰۰ طرح آموزشی برای مددجویان کمیته امداد لرستان| ۳۵۰ طرح اشتغال‌زا در سال‌جاری ایجاد می‌شود

به گزارش رکنا از لرستان، "جلال شیخ پور" روز جمعه به خبرنگاران با بیان اینکه اساس فعالیت این نهاد بر توانمندسازی مددجویان بوده که با پرداخت تسهیلات، ارائه امکانات و سایر خدمات محقق شده است، اعلام کرد: امسال ۶ هزار و ۵۰۰ شغل با استفاده از ۳۰۰ میلیارد تومان منابع اعتباری برای مددجویان این نهاد در لرستان ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین امسال پنج هزار و ۵۰۰ طرح آموزشی برای ارتقای مهارت های حرفه آموزی مددجویان کمیته امداد لرستان اجرایی خواهد شد.

شیخ پور با بیان اینکه ماموریت نهاد کمیته امداد از بخش حمایتی صرف گذشته است، اظهار داشت: امروزه توقف در کمیته امداد به واسطه منابع و امکاناتی که در اختیار مددجویان تحت حمایت‌ گذاشته می شود خیلی کوتاه شده و توانمندسازی سرعت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با اشاره به اینکه در بخش آموزش خدمات مختلفی ارائه می شود بیان کرد: بعد از تحصیل و در صورت تمایل افراد، تسهیلاتی در زمینه توسعه تخصص رشته تحصیلی به آنها داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه خط سیر اشتغال در کمیته امداد اثرگذار و منحصر بفرد است‌ گفت: هیچ‌دستگاهی مانند کمیته امداد در کشور نیست که پس از استعدادسنجی برحسب علاقه فرد، مهارتها را آموزش و برای ایجاد زمینه اشتغال، تسهیلات ارائه دهد.

شیخ پور ادامه داد: بسیاری نخبگان که امروز پشتوانه فکری، امدادی، اداری و اجتماعی کمیته امداد هستند از مددجویان تحت حمایت این نهاد بوده اند و اکنون مایه افتخار هستند.

۱۰۴ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت ۲۳۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان هستند.

مهدی زکی‌پور| لرستان

کدخبر: 712281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟