مشارکت سپاه پاسداران در حل مشکل کم‌آبی مناطق محروم استان

به گزارش خبرگزاری رکنا در سمنان، با ادامه روند افزایشی دما و گرمای حاکم بر جو جغرافیایی کشور و استان و کاهش میزان بارندگی در روزهای اخیر مشکل کم آبی و خشکسالی به معضلی اساسی در استان سمنان تبدیل شده است. کاهش شدید ذخایر آب زیرزمینی در این استان به حدی جدی است که باید هر چه سریعتر برای جبران آن راهکاری اندیشید. در این بین آبرسانی به روستاها و مناطق محروم استان باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرند.

معضل کم آبی و آبرسانی به مناطق روستایی و محروم استان یکی از موضوعات مطرح شده در دیدار امروز فرمانده سپاه استان با نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی بود.

سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه پاسداران استان سمنان در این دیدار گفت: سپاه و بسیج از تمام ظرفیت ماشین آلات و نیروی انسانی برای اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاهای استان استفاده می‌کنند و این روند تا رفع کامل مشکل این مناطق ادامه خواهد یافت.

وی افزود: بسیج و سپاه خدمت مومنانه و محرومیت زدایی را از رسالت به ماموریت تبدیل کرده‌اند و مهمترین هدف خدمت به مردم به‌خصوص در مناطق محروم و روستایی است.

وی بیان کرد: کمک به محرومان جامعه و زدودن چهره فقر و محرومیت از چهره شهرها و روستاهای محروم برخواسته از تفکر انقلاب اسلامی است و این تفکر به‌عنوان یک اصل مهم و لازم‌الاجرا در دستور کار سپاه و بسیج قرار دارد.

دامغانی با بیان اینکه جریان کار گروه‌های جهادی متعلق به انقلاب و مردم است و به فرد و جایگاهی متصل نیست، تصریح کرد: جنس کار گروه‌های جهادی آتش به اختیار و داوطلبانه است و حمایت از این جهادگران لزوم کار در مناطق محروم است.

وی یادآور شد: سازماندهی حرکت عظیم جهادی، نیازمند قانونی مدون است که نه تنها موجب محدود شدن حرکت جهادی نمی‌شود بلکه نتیجه آن نظم و هویت‌بخشی به گروه‌های جهادی است.

دامغانی خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمانی، سرمایه عظیم اجتماعی گروه‌های جهادی، نیازمند پشتوانه قانونی است که به واسطه اصلاحیه قانون بسیج سازندگی، این دغدغه مهم جهادگران رفع می‌شود.

فرمانده سپاه استان سمنان با تقدیر از خیران در کمک و همکاری برای تسهیل در طرح‌های محرومیت زدایی استان سمنان، افزود: توسعه خدمت رسانی در مناطق محروم استان، نیازمند تامین و افزایش بودجه و اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی استان است.

نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از خدمت رسانی نیروهای سپاه و بسیج در مناطق محروم استان، آمادگی کامل خود را برای افزایش همکاری ها و گسترش خدمت رسانی در مناطق محروم استان اعلام کردند.

این دیدار در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

کدخبر: 711675 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟