بالاترین میزان بستری کرونایی در بیمارستان بوشهر ثبت شد

 کرونا / به گزارش رکنا، سعید کشمیری با بیان اینکه "بسیاری از استان‌ها از جمله تهران در شرایط حاد کرونایی قرار دارند" اظهار داشت: با توجه به موج شیوع کرونا در سطح کشور اکنون شرایط حاد در بسیاری از استان‌ها اعلام شده که مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند تا درگیر بیماری کرونا نشوند.

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه "بیشتر شهرهای استان بوشهر در مرحله قرمز کرونایی قرار دارد" بیان کرد: شرایط کرونا در استان بوشهر شکننده است چراکه شهرستان‌های استان بوشهر در حالت قرمز و هشدار قرار دارد و هرگونه بی‌احتیاطی سبب بیماری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا به رفتار اجتماعی مردم وابسته است افزود: اکنون بالاترین میزان بستری کرونایی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر ثبت شده و آمار کرونایی‌ها رو به افزایش است.

کشمیری با بیان اینکه نمی‌خواهیم تخت‌های بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر به حد ظرفیت برسد تأکید کرد: تحقق این مهم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بستگی دارد.

وی از اعمال محدودیت‌‌های جدید برای کنترل بیماری کرونا در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای اعمال محدودیت‌ها در استان بوشهر با توجه به افزایش بیماران کرونایی به ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا ، محدودیت‌های جدید کرونایی از روز شنبه در استان بوشهر اعمال می‌شود.

کشمیری، محدودیت‌های پیشنهادی را در بخش‌های مختلف دانست و تصریح کرد: درخواست شده که تمام مدارس آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه غیرحضوری شود و رستوران‌ها تنها غذای بیرون‌بر ارائه کنند.

وی، تعطیلی سینماها، تئاترها، مدارس شبانه‌روزی، سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها و مراکز مشابه را از دیگر محدودیت‌ها دانست و افزود: با تصویب این پیشنهادات در ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌ها یک هفته‌ای در استان بوشهر از روز شنبه اعمال می‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر علت شیوع بیماری کرونا را بی توجهی نسبت به پروتکل بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش دورهمی‌ها دانست و گفت: با توجه به اوج گرفتن بیماری کرونا در این استان و افزایش بی‌سابقه تعداد بستری‌ها از عموم مردم خواست می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از کرونا مشارکت لازم کنند تا موج ابتلا و بستری‌های کرونایی فروکش کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به افزایش بیماران بستری در بیمارستان‌ها تصریح کرد: دورهمی‌ها، تجمعات، برگزاری مراسم‌ها ممنوع است که مردم باید در این راستا کمک کنند تا ضمن شکستن زنجیره انتقال کرونا، شاهد فروکش شدن بیماری باشیم.

کشمیری تأکید کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود به تدریج بیماری و اپیدمی کرونا کاهش می‌یابد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟